کد مطلب: ۸۹۲۳۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کیا EV۹: شاسی‌بلند ۷ نفره/ محصول خانوادگی در بازار خودروهای برقی؟

کیا EV9: شاسی‌بلند 7 نفره/ محصول خانوادگی در بازار خودروهای برقی؟

کیا EV9 یک شاسی‌بلند 7 نفره برقی است که با شارژ تا 304 مایل را طی می‌کند و قیمت آن از 54 هزار و 900 دلار شروع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، این خودرو یک مزیت بزرگ برای کیا است، زیرا بسیاری از خانواده‌ها به دنبال یک خودروی برقی هستند که بتواند فضای کافی برای همه اعضای خانواده و فضای بار کافی برای حمل وسایل خود داشته باشد. استقبال از EV9 تاکنون خوب بوده است و اگر کیا بتواند این خودرو را به طور موثری تولید کند، این خودرو می‌تواند به یک موفقیت بزرگ برای این شرکت تبدیل شود.

خودروهای برقی هنوز نتوانسته‌اند بازار بزرگی را برای حمل و نقل خانوادگی مقرون‌به‌صرفه به دست آورند. ممکن است کیا EV9 بازار تغییر بدهد.

آیا کیا EV9 ارزان‌ترین شاسی بلند برقی لوکس است؟

کیا EV9 هفت صندلی دارد، تا 304 مایل را با شارژ می‌پیماید و قیمت آن از 54 هزار و 900 دلار شروع می‌شود. از 50 مدل برقی متمایز موجود در آمریکا، تنها چهار مدل از آنها یعنی مرسدس EQS، شاسی بلندهای EQB، مدل R1S ریوین و تسلا مدل X می‌توانند هفت صندلی داشته باشند و قیمت به نسبت مناسب‌تری دارند. حداق قیمت مدل‌های دیگر که بالای 300 مایل برد دارند، حداقل 80 هزار دلار است.

خودروی برقی کیا می‌تواند اولین خودرو در بازار آمریکا باشد که این معادله را به هم می‌زند: هفت صندلی و برد طولانی دارد اما قیمت آن مقرون‌به‌صرفه است.

اریک واتسون، معاون فروش کیا می‌گوید: «هیچ‌کس واقعاً یک شاسی‌بلند EV سه ردیفه واقعی و خانوادگی تولید نکرده است. این محصول هیجان‌انگیز است.»

تقاضا برای خودروهای 3 ردیفه در آمریکا زیاد است. در سال جاری، تقریباً 20 درصد از خودروهای جدید فروخته شده در امریکا دارای سه ردیف صندلی بودند.

سهم فروش شاسی بلندها در آمریکا چقدر است؟

تقریباً یکی از هر پنج خودروی فروخته شده در امریکا در سال میلادی گذشته از جمله نزدیک به یک میلیون وسیله نقلیه با قیمت کمتر از 50 هزار دلار دارای سه ردیف صندلی بود.EV9 کیا در اوایل سال 2024 عرضه می‌شود. 

با این حال، تولید خودروهای الکتریکی 3 ردیفه، چالش‌برانگیز است. باتری‌های بزرگ مورد نیاز برای تامین برد کافی این نوع خودروها، گران هستند و باعث افزایش قیمت آنها می‌شوند.

قیمت باتری‌های لیتیومی در حال کاهش است. در همین راستا، امسال متوسط قیمت آن ها از 161 دلار به 139 دلار در هر کیلووات رسید. این باتری‌ها هنوز هم بخش قابل توجهی از هزینه‌های تولید خودروهای برقی را تشکیل می‌دهند. برای مثال، باتری 129 کیلووات ساعتی کامیون R1S ریوین، طبق محاسبات بلومبرگ حدود 18 هزار دلار هزینه و تقریباً 320 مایل برد دارد. مرسدس EQB SUV که یک مدل شاسی‌بلند 7 نفره دیگر اما کوچکتر و سبکتر است، یک باتری 70.5 کیلووات ساعتی به قیمت 10 هزار دلار دارد که برد آن به 245 مایل می‌رسد.

کیا EV9 همچنین دارای فضای بار زیادی است چرا که ردیف سوم صندلی‌ها جمع می‌شود. این خودرو همچنین دارای ویژگی‌های لوکس و فناوری‌های پیشرفته‌ای است که آن را به گزینه‌ای جذاب برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند.

با توجه به قیمت مقرون به صرفه، برد طولانی و فضای داخلی جادار، کیا EV9 ممکن است به محبوب‌ترین خودروی برقی سه ردیفه تبدیل شود.

کیا از اواسط اکتبر اقدام به سفارش EV9 کرده است و واتسون معاون فروش کیا می‌گوید که جذب خودرو در حال حاضر بهتر و گسترده‌تر از حد انتظار بوده است؛ به ویژه در تگزاس و دیگر بخش‌های این کشور که استفاده از خودروهای سنگینی مانند کامیون رواج دارد. 

او می‌گوید: «این فقط ثابت می‌کند که خودروهای برقی فراتر از ایالت‌هایی هستند که در آن‌ها الزامات آلودگی صفر داریم. ما اکنون از تمام 50 ایالت سفارش ثبت کرده‌ایم. ما تازه داکوتای شمالی را گرفتیم.»

کیا EV9 می‌تواند یک نقطه عطف در بازار خودروهای برقی آمریکا باشد. این محصول نشان می‌دهد که خودروهای برقی می‌توانند هم مقرون‌به‌صرفه باشند و هم فضای کافی مناسب برای خانواده‌های بزرگ را تامین کنند. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.