خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۲۸۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نگرانی خودروسازان آمریکایی از افزایش سرعت در تولید خودروهای برقی

نگرانی خودروسازان آمریکایی از افزایش سرعت در تولید خودروهای برقی

خودروسازان آمریکایی از دولت خواسته‌اند که طرح‌های پیشنهادی برای خودروهای برقی را تغییر دهد چرا که به توقف زودهنگام تولید برخی خودروهای گازسوز منجر می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، گروهی از خودروسازان بزرگ آمریکایی از جمله جنرال موتورز، تویوتا، فولکس واگن و فورد از دولت بایدن خواسته‌اند که طرح‌های پیشنهادی برای افزایش تولید خودروهای برقی را تغییر دهد. این خودروسازان هشدار داده‌اند که تصویب چنین قوانینی می‌تواند باعث توقف زودهنگام تولید برخی از خودروهای گازسوز شود.

دولت بایدن پیشنهاد داده است که تا سال 2032، حدود 67 درصد از وسایل نقلیه جدید در آمریکا، الکتریکی شوند. این هدف از طریق قوانین سختگیرانه‌ای که خودروسازان را موظف می‌کند مصرف سوخت خودروهای خود را کاهش دهند، محقق  می‌شود.

گروه اتحاد برای نوآوری‌های خودرویی (Alliance for Automotive Innovation)، در نامه‌ای به کابینه و کاخ سفید در این مورد هشدار داد: «طرح‌های پیشنهادی می‌تواند خودروسازان را مجبور کند پیش از موعد تولید بسیاری از خودروهای موتور احتراق داخلی و کسب درآمد مرتبط با آنها را متوقف کنند. در نتیجه دسترسی مصرف‌کننده به خودرو را کاهش می‌دهند. برای خودروسازان لازم است تا بودجه انتقال خودروهای برقی را تامین کنند.»

با وجود این هشدارها، آژانس‌ها و کاخ سفید بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

قوانینی به ضرر خودروسازان آمریکا

این نامه که به نمایندگی جنرال موتور، تویوتا، فولکس واگن، فورد و دیگران است، هشدار داد که تصویب چنین طرح‌هایی می‌تواند منجر به 14 میلیارد دلار جریمه شرکتی شود.

این در حالی است که سازمان حفاظت از محیط‌زیست(EPA) بر کاهش 56 درصدی آلایندگی خودروها نیاز دارد که در نتیجه تا سال 2032، باید 67 درصد از وسایل نقلیه جدید الکتریکی شوند. 

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) در ماه ژوئیه پیشنهاد افزایش استانداردهای CAFE تا سال ۲۰۳۲ به میانگین ۵۸ مایل در هر گالن را با افزایش الزامات ۲درصدی در سال برای خودروهای سواری و ۴ درصد در سال برای پیکاپ‌ها و شاسی بلندها داد. خودروسازان آمریکایی خواهان کاهش سالانه ۲ درصدی قیمت کامیون‌ها هستند.

 براساس گزارش رویترز، جان بوزلا مدیر عامل گروه اتحاد برای نوآوری‌های خودرویی با اشاره به اهداف تداخلی، تکراری و گاه متناقض در طرح‌های پیشنهادی اعلام کرد که بازنگری در شاخص‌های موجود برای انطباق خودروهای برقی با استانداردهای لازم به کاهش ارزش مصرفی سوخت در خودروهای برقی تا 72 درصد می‌شود.

او در دادامه بیان کرد: «پیشنهاد DOE هدف بایدن برای فروش 50 درصدی خودروهای برقی تا سال 2030 را به خطر می‌اندازد و هشدار داد که این قوانین همچنین می‌تواند به تصمیمات سرمایه‌گذاری منجر شود که سرمایه را از فناوری‌های برقی نوآورانه به سمت فناوری‌های احتراق داخلی دور می‌کند.»

خودروسازان تولید خود را کاهش می‌دهند؟

جنرال موتورز و فورد در ماه‌های اخیر سرعت تولید برخی از خودروهای برقی را کاهش داده‌اند. بر همین اساس، جمهوری خواهان در کنگره برای جلوگیری از مقررات خودروهای الکتریکی تلاش می‌کنند.

خودروسازان می‌گویند که این قوانین بیش از حد سریع هستند و به آنها زمان کافی نمی‌دهند تا زیرساخت‌های لازم برای تولید و فروش خودروهای برقی را ایجاد کنند. شرکت‌های خودروساز همچنین می‌گویند که چنین طرح‌هایی، آنها را مجبور به توقف تولید برخی از خودروهای گازسوز محبوب می‌کند. این موضوع می‌تواند به کاهش درآمد خودروسازان منجر شود.

هنوز مشخص نیست که دولت بایدن به درخواست خودروسازان پاسخ مثبت می‌دهد یا خیر. با این حال، این درخواست نشان می‌دهد که خودروسازان نگران تأثیر طرح‌های پیشنهادی دولت بر کسب‌وکار خود هستند. خودروسازان بزرگ از دولت بایدن می‌خواهند که طرح‌های موجود در مورد خودروهای برقی را تغییر دهد تا به آنها زمان بیشتری برای اجرای آنها بدهد. آنها همچنین می‌خواهند که دولت این قوانین را ساده‌تر و هماهنگ‌تر کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.