فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۴۸۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

انرژی‌ تجدیدپذیر؛ تنفس پاک‌تر و ۲۴۹ میلیارد دلار سود!

انرژی‌ تجدیدپذیر؛ تنفس پاک‌تر و 249 میلیارد دلار سود!

مقاله جدید منتشرشده در ژورنالCell Reports Sustainability نشان می‌دهد کاهش انتشارگازهای گلخانه‌ای 249 میلیارد دلار سود به همراه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، یک مقاله جدید منتشرشده در ژورنال معتبر خارجی نشان می‌دهد افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در آمریکا نه‌تنها انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده بلکه کیفیت هوا را نیز بهبود بخشیده و صدها میلیارد دلار سود به همراه داشته است.

این مقاله که اخیراً در ژورنال  Cell Reports Sustainability منتشر شد، بر افزایش انرژی‌های تجدیدپذیر در آمریکا از سال 2019 تا 2022 تمرکز دارد.

دو میلشتاین، دانشمند آزمایشگاه ملی لارنس برکلی، می‌گوید: «از سال 2019 تا 2022، تولید انرژی بادی و خورشیدی حدود 55 درصد افزایش یافته است. تا سال 2022، انرژی بادی و خورشیدی تقریباً 14 درصد کل برق مورد نیاز آمریکا را تامین می‌کردند.»

کاهش انتشار دی‌اکسید کربن با انرژی تجدیدپذیر

به نقل از گاردین، کارشناسان دریافتند در آن دوره زمانی، آمریکا با کاهش استفاده از نیروگاه‌های سوخت فسیلی و استفاده از انرژی بادی و خورشیدی، انتشار دی‌اکسید کربن خود را تا 900 میلیون تن کاهش داد. این معادل خروج 71 میلیون خودرو از جاده در سال است.

کارشناسان از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی و شرکت مشاوره انرژی‌های تجدیدپذیر Clean Kilowatts  گفتند این مزایای عمده آب‌وهوایی می‌تواند مزایای کیفیت هوا را که از انرژی تجدیدپذیر به دست می‌آید پنهان کند. برای روشن کردن این مزایا، محققان میزان کاهش انتشار هوای سمی را با استفاده از باد و خورشید مشخص کردند و به طور خاص بر دی‌اکسید گوگرد (SO2) و دی‌اکسید نیتروژن (NOx) که هر دو طی احتراق سوخت‌های فسیلی تولید می‌شوند، تمرکز کردند.

آنها دریافتند انتشار SO2 و NOx که هر دو با افزایش خطر آسم و سایر مشکلات سلامتی مرتبط است، در این دوره سه‌ساله در مجموع یک میلیون تن کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان، کاهش انتشار SO2 و NOx 249 میلیارد دلار فواید آب‌وهوایی و سلامت برای آمریکا به همراه داشت. رقمی که به گفته میلشتاین درخور توجه بود.

این مقاله همچنین به بررسی مزایای ارائه باد و خورشید به مناطق خاصی از آمریکا پرداخت. به عنوان مثال، انرژی بادی به دلیل انتشار گازهای گلخانه‌ای جابه‌جا شده در شبکه‌های برق به‌ویژه برای ایالت‌های مرکزی مفید است. همین امر در مورد انرژی خورشیدی در کارولینا نیز صادق است.

جرمیا جانسون، استاد آب و هوا و انرژی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، می‌گوید: «این یافته‌ها می‌تواند به ما کمک کند توسعه‌های باد و خورشیدی آینده را برای ارائه بهترین مزیت‌های آب‌وهوایی و سلامتی هدف قرار دهیم.»

او امیدوار است این مقاله به مردم کمک کند تا بر مزایایی که انرژی بادی و خورشیدی در حال حاضر ایجاد می‌کند تمرکز کنند. اما عموم مردم اغلب بر چالش‌های پیش رو تمرکز می‌کنند.

این مقاله نشان می‌دهد گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر نه‌تنها برای محیط‌زیست بلکه برای سلامت و اقتصاد ما نیز سودمند است. با سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک، می‌توانیم به هوای پاک‌تر، جیب پرپول‌تر و آینده‌ای سالم‌تر دست پیدا کنیم.

اخبار حوزه محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.