فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۳۰۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

آلمان تا سال ۲۰۴۵ به ۵۰۰ تراوات ساعت هیدروژن نیاز دارد

آلمان تا سال 2045 به 500 تراوات ساعت هیدروژن نیاز دارد

آلمان برای تامین انرژی پایدار و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی، استراتژی جدیدی برای واردات هیدروژن تصویب کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

در پی تلاش‌های جهانی برای گذار به انرژی‌های پاک و کاهش انتشار کربن، دولت آلمان استراتژی جدیدی برای واردات هیدروژن تصویب کرد. این اقدام بخشی از برنامه‌های آلمان برای تامین انرژی پایدار و جایگزینی سوخت‌های فسیلی در بخش‌های بزرگ صنعتی است. در این گزارش، جزئیات این استراتژی و اهمیت آن در گذار به اقتصاد کربن کمتر بررسی می‌شود.

دولت آلمان در ماه جولای امسال استراتژی واردات هیدروژن را به منظور تامین انرژی پایدار و ایجاد جایگزین‌های سوخت فسیلی برای بخش‌های بزرگی از صنعت خود اتخاذ کرد. این استراتژی شامل برنامه‌ریزی‌هایی برای واردات هیدروژن سبز است که از طریق الکترولیز آب با استفاده از برق تجدیدپذیر تولید می‌شود و می‌تواند به گذار به اقتصاد کم‌کربن کمک کند.

این استراتژی نحوه و محل واردات هیدروژن، ساخت زنجیره‌های ارزش و حمل‌ونقل در بنادر و سیستم‌های خط لوله، همچنین سازماندهی و تایید تجارت هیدروژن را مشخص می‌کند. هدف این استراتژی ارسال سیگنالی به تامین‌کنندگان بالقوه است که نشان می‌دهد از پیشنهاد آنها استقبال می‌شود.

وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «استراتژی واردات، بخش اصلی سیاست هیدروژن آلمان و مکمل مشارکت دولت در افزایش بازار داخلی است.»

آلمان به چند تراوات ساعت هیدروژن نیاز دارد؟

به نقل از رویترز، آلمان انتظار دارد تا سال 2030 به 95 تا 120 تراوات ساعت (TWh) هیدروژن در سال و تا سال 2045 به 360 تا 500 تراوات ساعت هیدروژن نیاز پیدا کند تا به هدف خود در بی‌طرفی آب‌وهوا برسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود واردات 50 تا 70 درصد از این نیازها را پوشش دهد. این ارقام نشان می‌دهد مصرف انرژی مبتنی بر هیدروژن آلمان در سال 2045 با پیش‌بینی کل تقاضای برق این کشور در سال 2030 مطابقت دارد.

در ابتدا، کشورهای نروژ، انگلیس و دانمارک به عنوان تامین‌کنندگان هیدروژن سبز یا هیدروژن آبی که با گاز طبیعی در فرایندی تولید می‌شود که دی‌اکسید کربن آزادشده در آن جمع‌آوری و ذخیره می‌شود، مورد نظر هستند.

گروه صنعت انرژی BDEW در توضیح این استراتژی اظهار کرد باید اهدافی را اولویت‌بندی کند که ورود سریع هیدروژن را تضمین کند و قیمت‌ها را به سطوح رقابتی کاهش دهد.

استراتژی جدید واردات هیدروژن آلمان نشان‌دهنده تعهد این کشور به تامین انرژی پایدار و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی است. با اجرای این استراتژی، آلمان نه‌تنها به اهداف بلندمدت خود در زمینه بی‌طرفی آب‌وهوا نزدیک‌تر می‌شود، بلکه به عنوان یک پیشرو در استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در جهان مطرح خواهد شد.

اخبار حوزه محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.