فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۸۷۸۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

لانینا زمستان سردتری را برای اروپا رقم می زند؟

لانینا زمستان سردتری را برای اروپا رقم می زند؟

به سبب ​پدیده لانینا، یک الگوی آب‌وهوایی طبیعی، پیش‌بینی می‌شود زمستان امسال در اروپا سردتر از سال گذشته باشد. اگرچه این سرما شدید نخواهد بود، اما به هر حال تغییرات چشمگیری در مقایسه با زمستان گرم سال گذشته خواهد داشت.

به گزارش تجارت نیوز،

با نزدیک شدن به فصل زمستان، پیش‌بینی‌های آب‌وهوایی نشان می‌دهد اروپا زمستانی سردتر از سال گذشته خواهد داشت. اگرچه این زمستان هنوز به طور کامل با سرمای شدید همراه نخواهد بود، اما پدیده لانینا، که موجب کاهش دما در برخی نقاط جهان می‌شود، روی وضعیت آب‌وهوای اروپا تاثیرگذار خواهد بود. این تغییرات می‌تواند بر بخش‌های مختلف از جمله انرژی و تولید برق تاثیر بگذارد.

چرا زمستان امسال در اروپا سردتر است؟

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند زمستان امسال در اروپا سردتر از زمستان گذشته خواهد بود، اما همچنان نسبت به میانگین بلندمدت دماهای بالاتری را تجربه خواهد کرد. سال گذشته، آلمان سومین زمستان گرم خود را در تاریخ ثبت کرد، اما امسال با ورود پدیده لانینا، انتظار می‌رود دماهای پایین‌تری در سراسر قاره اروپا مشاهده شود. این پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که مناطقی مانند فرانسه، بریتانیا و اسکاندیناوی در ماه اکتبر بیشترین سرما را تجربه خواهند کرد، در حالی که بخش‌هایی از جنوب شرق اروپا و جنوب اسپانیا همچنان گرم خواهند ماند.

لانینا، که پدیده‌ای ناشی از تغییرات دمایی در اقیانوس آرام است، معمولاً با کاهش دما و افزایش بارندگی در برخی مناطق جهان همراه است. این پدیده نه‌تنها به اروپا هوای سردتر می‌آورد، بلکه می‌تواند باعث خشکسالی در مناطقی مانند کالیفرنیا، برزیل و آرژانتین و افزایش بارش در اندونزی و استرالیا شود. بر اساس گزارش مرکز پیش‌بینی آب‌وهوای آمریکا، احتمال شکل‌گیری لانینا در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه حدود 83 درصد است.

به گزارش بلومبرگ، متیو دروس، یکی از هواشناسان شرکت Maxar Technologies، تاکید می‌کند که اگرچه زمستان امسال همچنان گرم‌تر از میانگین 10ساله و 30ساله خواهد بود، اما نسبت به زمستان سال گذشته سردتر خواهد بود. به گفته اندرو پدرینی، هواشناس شرکت Atmospheric G2، این پدیده می‌تواند به افزایش بارش برف و دمای پایین‌تر در غرب اروپا منجر شود. به عنوان مثال، ماه گذشته طوفان بوریس موجب بارش 1.5 متر برف در آلپ اتریش شد.

یکی از تاثیرات جانبی لانینا می‌تواند کاهش سرعت باد باشد که بر تولید انرژی تجدیدپذیر، به‌ویژه برق بادی، تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند طی هفته‌های آینده یک رشته طوفان از سواحل اقیانوس اطلس به سمت غرب و شمال اروپا حرکت خواهد کرد و بارش‌های سنگینی به همراه خواهد داشت. برخی از این طوفان‌ها می‌توانند به دلیل جذب سیستم‌های گرمسیری، بارندگی‌های شدیدی ایجاد کنند.

با ورود پدیده لانینا، اروپا باید خود را برای زمستانی سردتر از سال گذشته آماده کند، گرچه کماکان دماهای این زمستان بالاتر از میانگین بلندمدت خواهد بود. این تغییرات ممکن است به افزایش فشار بر شبکه‌های انرژی منطقه بینجامد و چالش‌هایی برای تولید انرژی تجدیدپذیر ایجاد کنند. در عین حال، احتمال افزایش بارش برف و سرما در برخی مناطق وجود دارد که ممکن است بر زیرساخت‌های حمل‌ونقل و زندگی روزمره مردم تاثیر بگذارد.

اخبار حوزه محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.