خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۰۳۳۷

اطلاعات شخصی ۲۰۰ میلیون رای‌دهنده آمریکایی لو رفت

اطلاعات شخصی 200 میلیون رای‌دهنده آمریکایی لو رفت

یکی از شرکت‌های خصوصی تحلیل‌گر داده که با کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ همکاری می‌کرد، به اشتباه اطلاعات 198 میلیون رای‌دهنده آمریکایی را فاش ساخت.

یکی از شرکت‌های خصوصی تحلیل‌گر داده که با کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ همکاری می‌کرد، به اشتباه اطلاعات 198 میلیون رای‌دهنده آمریکایی را فاش ساخت. در این پایگاه داده مربوط به کمپین انتخابات 2016 که متعلق به کمیته ملی جمهوری‌خواهان بوده است، مشخصات فردی رای‌دهندگان از جمله نام، تاریخ تولد، آدرس منزل، شماره تلفن و اطلاعاتی در مورد نژاد و دین آنها ثبت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از تلگراف، اطلاعات‌ فاش‌شده موارد دیگری همچون دیدگاه رای‌دهندگان در مورد حق مالکیت اسلحه، سقط جنین، تحقیقات روی سلول‌های بنیادی و غیره را در بر می‌گیرد. در این فایل که برای آخرین بار در ژانویه 2017 به‌روزرسانی شده است، پاسخ احتمالی به 46 سوال در زمینه سیاست‌های کلی ایالات متحده و تصمیمات ترامپ نیز به چشم می‌خورد.

موسسه دیپ روت آنالیتیکس که این داده‌ها را برای کمیته ملی جمهوری‌خواهان جمع‌آوری کرده بود، در بیانیه‌ای رسمی مسئولیت افشای اطلاعات را به طور کامل بر عهده گرفت.

این موسسه اظهار داشت: اطلاعات این پایگاه داده که معادل 10 میلیارد صفحه متن است، روی سرورهای ابری آمازون قرار داشت و بدون در نظر گرفتن اقدامات امنیتی در دسترس بود.

افشای این فایل توسط محققین شرکت امنیتی آپگارد صورت گرفته است. آنها می‌گویند به کشف بزرگی در زمینه اطلاعات سیاسی و شیوه مدل‌سازی داده توسط کمپین ریاست جمهوری ترامپ نایل آمده‌اند. بدیهی است که این واقعه، بزرگ‌ترین نمونه افشاگری داده‌های رای‌دهندگان در تاریخ محسوب می‌شود.

آپگارد می‌گوید: این فایل راهکارهای مورد استفاده توسط کمپین ترامپ را برای هدف قرار دادن رای‌دهندگان و جلب نظر موافق آنها فاش می‌کند، اما از سوی دیگر سوالات و ابهامات زیادی را در مورد امنیت اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی به وجود می‌آورد.

البته شرکت دیپ روت می گوید، اطلاعات فاش‌شده چندان هم خصوصی نبوده است و تمامی دفاتر دولتی ایالتی به آنها دسترسی دارند. با این حال در شرایطی که انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا در سایه حملات سایبری قرار گرفته است، سهل‌انگاری و افشای این اطلاعات از سوی شرکت‌های داخلی نیز تبعات بدی را برای دولت ایالات متحده به همراه خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.