کد مطلب: ۱۴۶۹۲۲

با ارسال اخطار

تلفن مشترکان بدهکار به مخابرات قطع می‌شود

تلفن  مشترکان بدهکار به مخابرات قطع می‌شود

طبق مصوبه رگولاتوری، شرکت مخابرات ایران برای ساماندهی به وضعیت مشترکان بدهکار مجاز به قطع تلفن مشترک با ارسال اخطار است.

داوود زارعیان معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت:طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرکت مخابرات می‌تواند برای هر مشترک به ‌صورت ماهانه صورت‌حساب صادر و ارسال کرده تا مشترک از وضعیت هزینه‌های خود مطلع باشد.

به گزارش تجارت نیوز به نقل از روابط عمومی مخابرات ایران، وی گفت: در این صورتحساب اگر در میان‌دوره و در تلفن‌های دائمی دارای ودیعه مبلغ کارکرد مکالمه به 80درصد مبلغ ودیعه اولیه تلفن برسد، برای مشترک اخطار فرستاده می‌شود و به‌صورت یک‌طرفه قطع می‌شود .

زارعیان بابیان اینکه تلفن مشترکانی که ودیعه نداده‌اند نیز اگر مبلغ کارکرد تلفن آن‌ها به 20 هزار تومان برسد برای مشترک اخطار ارسال و سپس قطع می‌شود، افزود:چنین رویه‌ای برای مدیریت هزینه خود مشتریان است، زیرا فرض کنید فردی بدون توجه، مکالمه تلفنی طولانی به مبلغ 5 تا 6 میلیون تومان داشته باشد، بر این اساس سازمان رگولاتوری مصوبه داده تا مبلغ از سقف مشخصی که عبور کرد با هشدار دادن و قطع یک‌طرفه مشترک را مطلع کنیم .

این مقام شرکت مخابرات ایران خاطرنشان ساخت: مشترکانی در تهران وجود دارند که در میان‌دوره بیش از مبلغ ودیعه‌شان که هشتاد هزار تومان است مکالمه داشته و با دریافت قبض معترض شده‌اند بر همین اساس چند راهکار برای آن‌ها پیش‌بینی‌شده است.

زارعیان یکی از راهکارها را فرستادن پیام صوتی برای هشدار دادن عنوان کرد و ادامه داد:چنین مشترکانی بر اساس درخواست خود می‌توانند برای افزایش مبلغ ودیعه به میزان بیش از نرخ مصوب اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران یادآور شد:راهکار سوم ارسال قبض است که همواره انجام می‌شود زیرا شرکت مخابرات ملزم به رعایت مصوبه رگولاتوری است.

وی از اختصاص تسهیلاتی هم برای مشترکان خبر داد و گفت: تا پیش‌ازاین اگر هر مشترکی قبض خود را دو دوره با هر مبلغی پرداخت نمی‌کرد قطع دوطرفه می‌شد اما اکنون قطع یک‌طرفه می‌شود تا مشترک از وضعیت مکالمه خود مطلع باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.