فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۴۸۰۶۶

امکان پرداخت موبایلی تا شهریور ماه

امکان پرداخت موبایلی تا شهریور ماه

دولت الکترونیک بدون پرداخت موبایلی امکان‌پذیر نمی‌شود. برخی از سیستم‌های پرداخت در دسترس مردم است و برخی دیگر تا شهریور ماه نهایی می‌شوند.

محمود واعظی در مراسم افتتاح پارک فناوری اطلاعات اظهار داشت: استارت‌آپ‌ها در مراکز رشد دانشگاهی مستقر می‌شوند و پس از آن که پیشرفت کردند و توسعه یافتند، در منطقه پیام مستقر می‌شوند که در مرحله بعد با توسعه بیشتر به پارک فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل خواهند شد و در مرحله آخر که به شرکت‌های بزرگی در مقیاس بین‌المللی تبدیل شده باشند، به شهر بین‌المللی آی‌سی‌تی در مجموعه پیام که یک منطقه ویژه اقتصادی است، خواهند رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به نزدیکی مکانی پارک فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات به مرکز فضایی ماهدشت کرج گفت: نزدیکی این مراکز محاسنی دارد که به نفع هر دو است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز در مرکز فضایی ماهدشت کارهای مهمی در حال انجام است که خرید ماهواره سنجشی رو به اتمام است و همچنین مذاکراتی را برای ماهواره بومی مخابراتی آغاز کرده‌ایم و دو پژوهشگاه کشور در حال ساخت ماهواره هستند.

واعظی همچنین از تصمیم جدید برای فرودگاه پیام خبر داد و گفت: این فرودگاه از این پس مسافربری خواهد شد تا رونق بیشتری به منطقه کرج بدهد که بر فعالیت مراکز رشد و پارک آی‌سی‌تی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت موبایلی گفت: در گذشته مذاکراتی در این باره داشته‌ایم و بانک مرکزی نگرانی‌هایی داشته است که در پایان دولت یازدهم فاز اول دولت الکترونیک را راه‌اندازی می‌کنیم و در این فاز، اکنون 200 خدمت به مردم ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: اما دولت الکترونیکی بدون پرداخت موبایلی مشکل است و از این رو در جلسه پنج‌شنبه هفته گذشته، برخی سیستم‌های پرداخت را نهایی کردیم و اجرا می‌شود و برخی نیز تا شهریور نهایی خواهد شد.

وزیر ارتباطات با اعلام وضعیت برگزاری مناقصه اپراتورهای خصوصی پستی گفت: پاکات اول و دوم باز شده که یک برنده داشته که نهایی شده و تا آخر این هفته اعلام می‌شود.

واعظی با بیان اینکه مجموع خدمات کریدور، مراکز رشد، پارک و شهر هوشمند آی‌سی‌تی باید به افزایش علم در کشور منجر شود، گفت: باید در حوزه آی‌سی‌تی در منطقه و بین‌الملل همچنان که پیشرفت داشته‌ایم، فعال‌تر باشیم که در این زمینه رتبه جهانی ایران از 118 به 98 یا 99 ارتقا یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.