کد مطلب: ۱۵۴۷۶۴

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی حمایت از نوآوری را لازمه رونق اقتصادی دانست

کسب‌وکارهای نو پیش‌زمینه ایجاد رفاه

کسب‌وکارهای نو پیش‌زمینه ایجاد رفاه

عضو پیشین کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی توسعه کسب‌وکارهای نو را لازمه ایجاد رفاه در کشور دانست.

دبیر پیشین کمیسیون تلفیق برنامه توسعه با بیان اینکه توجه به کسب‌وکارهای نو در اولویتهای برنامه اقتصادی دولت قرار داشته باشد، گفت: دولت باید در قبال استارت‌آپ‌ها حمایت و نظارت ویژه‌ای انجام دهد، چراکه ایجاد رفاه در جامعه منوط به حمایت از نوآوری است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از تسنیم، سید جواد آریان منش نائب رئیس پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: توسعه کارآفرینی از ضرورت های جامعه امروز ما است و با توجه به روند فزاینده شاخص‌های بیکاری و گسترش روزافزون فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها لازم است که توجه به مشاغل نوپا در اولویت‌های برنامه اقتصادی دولت قرار داشته باشد. چرا که با توسل به آن می‌توان به رشد اقتصادی بی‌نظیری رسید.

وی افزود: از آنجا که رسانه‌ها در پیگیری مطالبات کارآفرینان و انعکاس آثار مثبت کارآفرینی و فرهنگ‌سازی در این زمینه نقش بسزایی دارند لذا فرهنگ‌سازی در این زمینه نقش موثری دارد و از آنجایی که بیکاری در شرایط فعلی کشور یکی از بزرگترین مشکلات جوانان محسوب می‌شود لذا ایجاد و توسعه فرهنگ‌ کارآفرینی باید در سیاست‌های رسانه‌ها نقش پررنگی داشته باشد.

دبیر پیشین کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها پیام‌آور نوآوری، اشتغال‌زایی و ایجاد رقابت سالم هستند، گفت: دولت باید در قبال استارت‌آپ‌ها حمایت و نظارت ویژه ای انجام دهد چرا که این امر باعث انتقال تکنولوژی، بهبود کیفیت زندگی، تولید ثروت و رفاه در جامعه خواهد شد.

لزوم توجه به بخش خدمات

آریان منش با اشاره به اهمیت بخش خدمات گفت: بخش خدمات امروزه یکی از بخش‌های مهم بالندگی هر کشوری محسوب می‌شود و بسیاری از سازمان‌ها عامل مهم موفقیت خود را مدیون ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان می‌دانند. بدیهی است که هر روز بر نقش این بخش در ایجاد مزیت‌های رقابتی برای سازمان‌های مختلف افزوده می‌شود. بخش خدمات نسبت به گذشته اهمیت زیادی پیدا کرده است و محدوده آن از حوزه ملی به فراملی گسترش یافته است. به همین جهت به موتور محرک کشورها برای رسیدن به رشد اقتصادی بدل گشته است .

عضو پیشین کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: درگذشته کشور ما عمده تلاش‌های خود را در بخش‌های صنعتی صرف میکرد. اما امروزه به بخش خدمات توجه ویژه ای شده است و دلیل آن هم این است که اکثر کشورهای دنیا به نقش پررنگ بخش خدمات در رسیدن به توسعه اقتصادی پی برده‌اند، بنابراین با اقتباس از تجربه دیگر کشورها، نیاز جامعه کنونی این است که به این بخش و فعالان شرکت‌های دانش بنیان بیشتر از قبل بها دهیم.

وی در خاتمه گفت: ایجاد رفاه، آسایش و امنیت در کشور منوط به رونق کسب‌وکار و حمایت از کسب‌وکارهای نو است و این امر به تولید نشاط و افزایش کیفیت زندگی درمیان جوانان کمک زیادی خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.