کد مطلب: ۱۵۷۵۲۷

گوگل‌پلی هم اپلیکیشن‌های ایرانی را حذف کرد

گوگل‌پلی هم اپلیکیشن‌های ایرانی را حذف کرد

گوگل پلی در اقدامی مشابه اپل اپلکیشن‌های ایرانی را حذف کرده است. این اقدام باعث ناراحتی  کاربران ایرانی شده است.

حدود 10 روز پیش اپل اپلیکیشن‌های ایرانی را از اپ‌استور حذف کرد، حال این اقدام اپل را گوگل در گوگل‌پلی انجام داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اپل بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی را از اپ‌استور حذف کرد، در زمانی که هنوز کاربران به دنبال چاره‌جویی و دلیل این کار هستند، گوگل نیز دست به همین اقدام زده است.

چند روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که ایران به لیست کشورهای تحت پشتیبانی گوگل پلی‌استور افزوده شده است، که این خبر به منزله این بود که دیگر ایرانیان با پیغام «این برنامه برای کشور شما در دسترس نیست» مواجه نمی‌شوند. اما امروز گوگل چند اپلیکیشن ایرانی را از پلی‌استور گوگل حذف کرده است.

این دومین حرکت گوگل علیه ایرانیان است، همان طور که پیش‌تر اعلام شد گوگل دسترسی تعدادی از سایت‌های اینترنتی ایرانی به سرویس «گوگل آنالیتیکس» را مسدود کرد. تیم پشتیبانی گوگل در پاسخ به چرایی این اقدام، «نقض سیاست‌های سرویس آنالیتیکس» را دلیل قطع دسترسی سایت‌های ایرانی عنوان کرد.

در همین راستا تایلر کولیس یکی از کارشناسان متخصص در تحریم‌های اقتصادی و کنترل صادرات می‌گوید: هنوز مشخص نیست چرا این دو شرکت فناوری اکنون دست به این اقدام زده‌اند.

به گفته کولیس اقداماتی مانند جلوگیری از میزبانی اپلیکیشن‌های ایرانی فقط تجارت‌های مفید و بدون ضرر را محدود می‌کند.

گفتنی است، گوگل‌پلی در سال ۲۰۱۳ دسترسی خود برای مصرف‌کنندگان ایرانی را فراهم ساخت. در سال ۲۰۱۴، دولت باراک اوباما با صدور مجوزی جدید به شرکت‌هایی نظیر اپل و گوگل اجازه داد تا فروشگاه‌های عرضه نرم‌افزارهای خود را به روی ایرانیان باز کنند. اما این مجوز شامل خدمات میزبانی ارائه‌شده به نرم‌افزارهای ایرانی نبود.

شرکت گوگل از طریق فروشگاه گوگل‌پلی، میزبانی نرم‌افزارهای ایرانی را انجام می‌داد. این مسئله موجب شده بود که گوگل ناقض تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران باشد. حال به نظر می‌رسد،ابعاد گسترده‌تری از تحریم با حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل پلی و اپ استور نصیب کاربران ایرانی شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.