کد مطلب: ۱۵۹۶۷۵

هشدار جدی به کاربران

اپراتورها فروش تلفنی سیم‌کارت ندارند

اپراتورها فروش تلفنی سیم‌کارت ندارند

کاربران تلفن همراه بدانند که هیچ یک از اپراتورهای کشور نماینده فروشی را برای فروش سیم‌کارت‌به صورت تلفنی ندارد و بارها هر سه اپراتور کشور اعلام کرده‌اند افرادی که تماس می‌گیرند از جانب این اپراتورها نیستند.

مرجان محمدی: «سیم‌کارت مشابه سیم‌کارت شما با شماره……….. 09 در حال حاضر موجود است و شما می‌توانید با پرداخت 120 هزار تومان صاحب این سیم‌کارت شوید. این سیم‌کارت از نسل پنجم ارتباطی پشتیبانی می‌کند و دارای 20 گیگ اینترنت رایگان است و شما بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید از اینترنت استفاده کنید. این سیم‌کارت با شماره خط دیگر شما در حال حاضر در این دفتر موجود است و در صورتی که خواهان دریافت آن هستید می‌توانید مبلغ 120 هزار تومان (مبلغ متفاوت است) را پرداخت کنید و ما بدون هزینه پیک آن را برای شما ارسال می‌کنیم، در ضمن با این سیم‌کارت می‌توانید تماس تصویری بگیرید.»

به گزارش تجارت‌نیوز، این نمونه مکالمه ایست که شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد افراد و بازاریاب‌هایی که با مشترکان تماس می‌گیرند و خود را نماینده یکی از اپراتور معرفی می‌کنند و سیم‌کارت‌هایی را که قیمت آن‌ها در بازار مشخص است را با چند برابر قیمت به مشترکان می‌فروشند. در این بین هستند کاربرانی که اقدام به خرید این سیم‌کارت‌ها می‌کنند، سیم‌کارت‌هایی که در واقع از طرف اپراتور به فروش نمی‌رسد، بلکه برخی از افراد این سیم‌کارت‌ها را با تعداد بالا خریداری می‌کنند و سپس شروع به تماس گرفتن با شماره‌های مشابه این سیم‌کارت می‌کنند و مشترک را وسوسه می‌کنند تا از آن‌ها سیم‌کارت خریداری کند . به‌عنوان مثال اگر این افراد فروشنده سیم‌کارت‌های اپراتور دوم باشند با همراه اولی‌ها و دارندگان سیم‌کارت رایتل تماس می‌گیرند و بالعکس.

در هر صورت بدنیست کاربران تلفن همراه بدانند که هیچ یک از اپراتورهای کشور نماینده فروشی را برای فروش این‌گونه سیم‌کارت‌ها ندارد و بارها هر سه اپراتور کشور اعلام کرده‌اند افرادی که تماس می‌گیرند از جانب این اپراتورها نیست.

مشترکان باید بدانند که این افراد نماینده هیچ اپراتوری نیستند و مهتر اینکه اصلا تماس تصویری با این سیم‌کارت‌ها به اقصی نقاط کشور وجود ندارد و این گونه تبلیغ‌ها صرفا برای وسوسه کردن مشترکان بیان می‌شود

اما برخی از این افراد سودجو پا را فراتر گذاشته‌اند و با ارسال سیم‌کارت به آدرس مشترک وی را مجبور می‌کنند تا سیم‌کارت را خریداری کند و برخی دیگر وقتی پول را دریافت می‌کنند و سیم‌کارت را ارسال می‌کنند، مشخص می‌شود که سیم‌کارت مذکور هیچ‌گونه مشابهتی با شماره فعلی کاربر ندارد و از آنجا که مبلغ هم پرداخت شده است دیگر کاربری که سیم‌کارت را خریداری کرده نمی‌تواند کاری انجام دهد.

نکته مهتر اینکه برخی از این افراد برای فروش سیم‌کارت‌های فوق اصرار می‌کنند و خریدار را تهدید می‌کنند به عنوان مثال اگر مشترکی تلویحا بگوید سیم‌کارت را می‌خواهد و بعد پشیمان شود با تهدید مواجه می‌شود به طوری که یکی از این فروشندگان سیم‌کارت به فردی که از خرید پشیمان شده بود اعلام کرده بود که شماره شما وارد سیستم شده است و در صورتی که سیم‌کارت را خریداری نکنید تمامی سیم‌کارت‌های شما مسدود می‌شود. و مشترک نیز برای مسدود نشدن مابقی سیم‌کارت‌ها مجبور به خرید شده است.

در این خصوص سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورها به دفعات اعلام کرده‌اند که اپراتورها هیچ‌گونه مسوولیتی در قبال این فروشندگان ندارند و در صورتی که سیم‌کارت فروخته شده، سیم‌کارتی نباشد که فروشنده آن را بیان کرده است، این مسئولیت تنها بر عهده فروشنده است و از آنجا که این فروشندگان و بازاریاب‌ها و سو استفاده‌کنندگان جایگاه مشخصی ندارند کاربر تقریبا عطایش را به لقایش می‌بخشند و قید پولی که پرداخت کرده‌اند را می‌زنند و سیم‌کارت را فعال نمی‌کنند.

نکته دیگر اینکه مشترکان باید بدانند که این افراد نماینده هیچ اپراتوری نیستند و مهتر اینکه اصلا تماس تصویری با این سیم‌کارت‌ها به اقصی نقاط کشور وجود ندارد و این گونه تبلیغ‌ها صرفا برای وسوسه کردن مشترکان بیان می‌شود.

با توجه به اینکه بیشترین فروش تلفنی سیم‌کارت‌ها مربوط به سیم‌کارت‌های اعتباری دوم می‌شود، چندی پیش اپراتور دوم ارتباطی اعلام کرد: اپراتور دوم تحت هیچ شرایط فروش تلفنی ندارد و کسانیکه در تماس‌های خود ادعای نمایندگی این اپراتور را می‌کنند از طرف ایرانسل نیستند.

در این بیانیه آمده است که کسانیکه ادعای نمایندگی فروش می‌کنند باید در سایت ایرانسل مشخصات و نوع نمایندگی آن‌ها درج شده باشد، مشترکان برای صحت و درستی اینکه این افراد نماینده فروش هستند مشخصات آن‌ها را بپرسند و سپس در سایت در قسمت توزیع و فروش مراجعه کنند ولیست نمایندگان را مشاهده کنند.

در هر صورت با توجه به اینکه فروش تلفنی سیم‌کارت‌ها با قیمتی بیشتر از نرخ رایج اپراتورها صورت می‌گیرد، مشترکان باید هشیار باشند و گول حرف‌ها و آپشن‌هایی که این فروشندگان تلفنی می‌گویند نخورند.

اگر مشترکی تلویحا بگوید سیم‌کارت را می‌خواهد و بعد پشیمان شود با تهدید مواجه می‌شود، فروشنده با بیان اینکه در صورتی که سیم‌کارت را خریداری نکنید تمامی سیم‌کارت‌های شما مسدود می‌شود،مشترک را تهدید می‌کند

مشترکان باید بدانند که فروشندگان تلفنی سیم‌کارت‌ها معمولا از طریق تلفن‌های ثابت تماس می‌گیرند اما بعد از انجام معامله از دسترس خارج می‌شوند و نمی‌توان به تلفن آن‌ها زنگ زد. اغلب این فروشندگان حاضر نیستند در حالیکه خود را نماینده فروش یک اپراتور مطرح می‌کنند، جای خود را برای مراجعه حضوری به مردم بگویند و روال کار آن‌ها به این شکل است که سفارش مشتری را پیک می‌کنند. این نوع رفتار نیز حاکی از نوعی تقلب در فروش و حتی ابهام در معامله است.

در آخر اینکه چندی پیش با بالا گرفتن این مسایل مشخص شد که برخی از این سیم‌کارت‌ها در سیستم غیرفعال و به دلایلی مسدود بوده و خریدار بی‌خبر از هرکجا سیم‌کارت را خریداری کرده است و وقتی به دفاتر برای فعال کردن مراجعه کرده مشخص شده است که سیم‌کارتی که خریداری کرده قبلا فعال بوده و به دلیل تخلف مسدود شده است.

در پایان اینکه بهتر است مشترکان برای خرید سیم‌کارت به فروشندگان تلفنی اعتماد نکنند و در صورت نیاز به خرید سیم‌کارت به دفاتر و نمایندگی‌هایی که مجاز به فروش هستند مراجعه کنند تا این افراد نتوانند با سواستفاده از مشترکان سود کلان به جیب بزنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.