فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۷۲۵۳۰

تعلق ۱۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی به بخش خصوصی

تعلق 100 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی به بخش خصوصی

معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: 100 درصد سرمایه‌گذاری خارجی مصوب کشور پس از توافق هسته‌ای برجام که برای آن‌ها مجوز و ضمانت‌نامه صادر شده، متعلق به بخش خصوصی است.

معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: 100 درصد سرمایه‌گذاری خارجی مصوب کشور پس از توافق هسته‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) که برای آن‌ها مجوز و ضمانت‌نامه صادر شده، متعلق به بخش خصوصی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد خزاعی، شامگاه شنبه در نشست «معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران» افزود: پس از برجام موفقیت‌های خوبی در کشور حاصل و مراودات با بانک‌های جهانی از سر گرفته شد اما هنوز برخی بانک‌های بزرگ جهان منتظرند و فضا را رصد می‌کنند؛ با این همه، در مجموع فضا با چند سال گذشته متفاوت است.

خزاعی که رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران است، یادآوری کرد: در این مدت موفق به انعقاد ده‌ها میلیارد دلار خطوط اعتباری شدیم و بانک‌های کشور نیز برای صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی و دولتی آماده‌اند.

وی تصریح کرد: طرح‌هایی با محور توسعه صادرات، اشتغال‌زایی و ارزآوری در اولویت کشور است و حمایت‌ها و حفاظت‌های بسیار خوبی از سرمایه‌گذاری خارجی در کشور انجام می‌شود.

به گفته این مسئول، با وجود ثروت‌های عظیم نفتی، گازی، منابع طبیعی و … یکی از سیاست‌های دولت بهره‌برداری صحیح از منابع مالی در سطح بین المللی است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی هدف از همایش‌هایی مانند نشست معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران را یافتن فرصت‌های همکاری بین موسسه‌های مالی و اقتصادی و بخش خصوصی داخلی و خارجی دانست.

نشست معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران در حالی شامگاه شنبه آغاز شد که قرار است 380 طرح سرمایه‌گذاری از 26 استان در قالب 9 میزگرد تخصصی ارائه شود.

سرمایه‌گذاری مورد نیاز این طرح ها 1090 هزار میلیارد ریال معادل 40 میلیارد یورو است.

این نشست با همکاری استانداری سمنان و فدراسیون جهانی مناطق آزاد (فموزا) و حضور مسئولان و سرمایه‌گذاران از 26 استان و بین‌الملل برگزار می‌شود.

مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما مکان برگزاری این نشست چهار روزه است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار