کد مطلب: ۱۸۰۲۳۴

معاون رئیس‌جمهور اعلام کرد:

توسعه اشتغال و افزایش درآمد خانوار روستایی در اولویت دولت است

توسعه اشتغال و افزایش درآمد خانوار روستایی در اولویت دولت است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری گفت: بحث اشتغال و افزایش درآمد خانوار روستایی، جزو اولویت‌های دولت است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به تصویب آئین‌نامه اجرایی پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان وام از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در هیات دولت افزود: براساس این آئین‌نامه، سهم هر استان و همین طور حوزه‌های فعالیت مرتبط از این میزان تسهیلات مشخص شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدابوالفضل رضوی افزود: توزیع تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر متناسب با نسبت معکوس درآمد خانوار روستایی، جمعیت روستایی و تعداد بیکار روستایی هر استان بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری گفت: بالاترین سهم تسهیلات اشتغال روستایی با ۵.۴ درصد به استان سیستان و بلوچستان و پایین‌ترین درصد به جهت داشتن کمترین جمعیت روستایی مربوط به استان قم است.

وی افزود: این وام برای اشتغالزایی روستایی و عشایری به حوزه های کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، پوشاک، صنایع فرآوری معدنی و مواردی از این دست پرداخت می‌شود و بالاترین سهم تسهیلات اشتغال روستایی با ۴۵ درصد به بخش کشاورزی تعلق گرفته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری گفت: نرخ سود این تسهیلات برای مناطق روستایی و عشایر مرزنشین ۴ و برای بقیه روستائیان و عشایر کشور ۶ درصد است.

وی ادامه داد: کارمزد این وام به جهت پرداخت سرمایه در گردش در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت ۱۰ درصد است.

رضوی افزود: وام اشتغال روستائیان و عشایر از طریق بانک‌های عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری همچنین از پرداخت تسهیلات اشتغال به روستائیان و عشایر مبتنی بر وثیقه‌های سبک و آسان با شرایط خاص در کشور خبر داد.

وی افزود: هر نوع فعالیتی اعم از کشاورزی، صنعت، دامداری، معدن، گردشگری، خدمات، صنایع تبدیلی، فرآوری و غیره که در روستاها اشتغال پایدار ایجاد و سبب رشد اقتصاد ملی در کشور شود بدون شک از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی بهره مند خواهد شد.

رضوی درباره کارمزد وام اشتغال روستایی و عشایر از محل صندوق توسعه ملی نیز گفت: نرخ سود این تسهیلات برای روستائیان و عشایر مرزنشین ۴ و برای بقیه مناطق کشور ۶ درصد است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با اعلام اینکه سقف تسهیلات اعطای از ۱۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان است، گفت: خوشبختانه وثایق و تضمین‌های متنوعی برای دریافت وام اشتغال روستائیان و عشایر پیش بینی شده است.

وی در ادامه افزود: سند زمین، سند واحد مسکونی، محل اجرای طرح، سفته، کارت یارانه و سهام عدالت، ماشین‌آلات منصوبه و پذیرش ضمانت‌نامه صندوق‌های ضمانت از جمله این موارد است.

رضوی با بیان این‌که طرح‌های مورد ارائه برای دریافت تسهیلات باید توجیه مالی برای وام گیرندگان داشته باشد، یادآور شد : بعلاوه این تسهیلات به صورت یکجا به سرمایه‌گذار پرداخت نخواهد شد بلکه به نسبت پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت می‌شود.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.