خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۱۴۳۲

حمایت از نظام تولید قاچاق را ریشه‌کن می‌کند

حمایت از نظام تولید قاچاق را ریشه‌کن می‌کند

مشاور معاون رئیس‌جمهور در سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر به‌دنبال مبارزه با قاچاق کالا هستیم باید حمایت همه‌جانبه از تولید و توزیع کالا در کشور داشته باشیم.

موید حسینی صدر، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و مشاور معاون رئیس‌جمهور در سازمان برنامه و بودجه، در خصوص قاچاق و اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد مقاومتی تقویت تولید است به عبارتی کشوری وجود ندارد که ادعای قدرتمندی داشته باشد، اما بخش تولید آن ضعیف و واردکننده باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه قاچاق ضد تولید است، افزود: آماری که در خصوص قاچاق ارائه می‌شود بسیار نجومی هستند که باید ابتدا با این معضل به صورت ریشه‌ای برخورد کنیم و ببینیم چرا قاچاق در کشور ما جذابیت دارد و در مرحله بعد درمانی دیگری به عنوان مسکن و موقت در این رابطه داشته باشیم که در این راستا نباید کالاهای قاچاق در بازار به فروش برسد که متاسفانه در این حوزه مبارزه ضعیف بوده است.

حسینی صدر بیان کرد: قاچاق یکی دلایلی است که موجب شده تولید در حال حاضر زیان ده باشد، لذا اگر به دنبال مبارزه با قاچاق کالا هستیم باید حمایت همه جانبه از تولید و توزیع کالا در کشور داشته باشیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی توضیح داد: امسال در قانون بودجه تصویب شده دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق فروش کالای قاچاق درآمد داشته باشد.

مشاور معاون رئیس جمهور در سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر بحث اقتصاد مقاومتی مطرح می‌کنیم و به آن باور داریم باید مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم و در راستای آن توجه و حمایت بیشتری از صنایع تولیدی داخلی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم در همه صنایع سرآمد و دارای برند باشیم، پس ضروری است وزرات صنعت در این خصوص سیاست گذاری کند و برندهای مطرح و پرفروش را شناسایی و شرایطی را فراهم کند تا با این کشورها تولید مشترک داشته باشیم بعد مردم را از خرید کالای قاچاق منع و آنها را در خصوص عوارض نامطلوب آن آگاه کنیم.

حسینی صدر با اشاره به اینکه برای مبارزه با قاچاق باید عزم جدی در تمام سطوح وجود داشته باشد، افزود: اقتصاد مقاومتی راه شفای اقتصاد بیمار کشور ماست و باید در کنار مبارزه‌های قانونی راه حل‌های سریع ارائه کنیم تا بتوانیم اقلامی را که میزان قاچاق آنها بالاست را در داخل ساماندهی کنیم.

مشاور معاون رئیس جمهور در سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: مادامی که تنها به صورت شعار می‌خواهیم از تولید داخل حمایت کنیم ولی از طرق مختلف تولیدکننده را تحت فشار قرار می‌دهیم کالای ما با اجناس خارجی نمی‌تواند رقابت کند و با هر راهکار دیگری نمی‌توانیم قاچاق را ریشه کن کنیم.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.