کد مطلب: ۲۲۴۵۲۲

افزایش صادرات، باعث ایجاد اشتغال می‌شود

افزایش صادرات، باعث ایجاد اشتغال می‌شود

یک کارشناس تجارت گفت: افزایش صادرات موجب ایجاد حداقل یک میلیون اشتغال پایدار می‌شود.

علیرضا شیرمحمدی کارشناس تجارت، اظهار کرد: توسعه صادرات نیازمند یک نگاه برون گرا است و بطور حتم با نشستن در اتاق‌های در بسته، محقق نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه، افزایش صادرات موجب ایجاد حداقل یک میلیون اشتغال پایدار می‌شود، گفت: صادرات، مقوله‌ای دانش بنیان و نیازمند الگوهایی بین‌المللی است که با استفاده از مدل‌های بومی محقق نخواهد شد.

شیرمحمدی تصریح کرد: برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، حاکی از افزایش سالانه 9.2 میلیارد دلار صادرات به ارزش صادرات غیرنفتی کشور است که نوید بخش گشایش جدی در تفکر صادرات در کشور محسوب می‌شود، به‌طور حتم باید بدانیم این استراتژی از طریق مدل‌های بومی و شایع در چندین سال گذشته در کشور مقدور نخواهد بود و نیازمند بهره گیری از مدل‌های صحیح و بین المللی است.

کارشناس تجارت ابراز کرد: توسعه صادرات، نیازمند نگاه جدی به بازارهای هدف و قرارگیری در ساختار آن بازارها همراه با الزامات است، با برگزاری سمینارهای داخلی و بحث و گفتگو در داخل کشور بدون داشتن الگویی صحیح، این هدف محقق نخواهد شد.

وی اضافه کرد: صادرات با مدل‌های صحیح نیازمند تغییرات صحیح، سریع، جدی و بلند پروازانه در ساختار فعلی بخش بازرگانی کشور است.

شیرمحمدی تصریح کرد: اگر تولید موفق نیازمند مشاوران مهندسی و تامین مالی است، صادرات هم در رتبه‌ای بالاتر به دانش مشاوره، آن هم از نوع همراهی و نتیجه‌گرا در دو سطح دولت و بخش خصوصی نیازمند است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.