کد مطلب: ۲۲۶۳۸۱

تدوین لایحه‌ راهگشای استارت‌آپ‌های فناوری

تدوین لایحه‌ راهگشای استارت‌آپ‌های فناوری

بیش از حمایت مالی از کسب‌وکارهای نوپا، تسهیل قوانین و حل موانع این شرکت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به همین دلیل، لایحه‌ای در این باره مورد توجه مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است و وعده تدوین آن را داده‌اند.

کسب‌وکارهای نوپا از مواردی است که بویژه در حوزه فناوری اطلاعات اثرگذارند و اخیرا هم مورد توجه قرار گرفته‌اند که اگر به آن‌ها توجه شده و حمایت لازم، نه الزاما حمایت‌های مالی بلکه بیشتر تسهیل شرایط و قوانین انجام شود، می‌توانند سهم به‌سزایی در افزایش نقش ICT در اقتصاد داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از جمله حمایت‌هایی که اخیرا از استارت‌آپ‌ها یا همان کسب‌وکارهای نوپای فناوری اطلاعات انجام شده، توسط سازمان فناوری اطلاعات بوده که با اعلام این سازمان، استارت‌آپ‌هایی که ایده و توانمندی برای فعالیت‌های مرتبط در حوزه فناوری اطلاعات دارند، با ارایه طرح‌های خود به مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپا می‌توانند از حمایتی در راستای اشتغال‌زایی و توسعه مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستایی بهره‌مند شوند.

این اقدام با هدف توسعه کسب‌وکارهای نوپا، حمایت از اشتغال جوانان کارآفرین و توسعه خدمات الکترونیکی برای مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستاها، اجرایی می‌شود.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اخیرا با اشاره به لایحه ۷ ماده‌ای وزارت ارتباطات برای رفع موانع کسب‌وکارهای نوپا، در شبکه اجتماعی توئیتر خود نوشت: شاهد اظهارنظرهای حمایتی معاون اول محترم رئیس‌جمهور و نیز وزیر صمت درخصوص کسب‌وکارهای نوپا بودیم.

امیدوارم با این حمایت‌ها لایحه ۷ ماده‌ای وزارت ICT برای رفع موانع ثبت و انحلال، بیمه و مالیات و نیز اعطای تسهیلات به این کسب‌وکارها در دولت تا اردیبهشت ماه جاری باشیم.

جهرمی پیش از این هم به سیستم حمایت مالی از کسب‌وکارهای نوپا اشاره و اظهار کرده بود: در هیچ کجای دنیا به استارت‌آپ‌ها وام نمی‌دهند. اساسا وام دردی از استارت‌آپ‌ها را دوا نمی‌کند، در عوض دولت‌ها می‌روند و سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر را تقویت و نظام‌های تامین مالی استارت‌آپ‌ها را تامین می‌کنند.

ما موظفیم تا مسیر سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها را باز و شاخص‌گذاری‌های لازم را انجام دهیم؛ مطمئنیم اگر مصوبه‌ای در این حوزه تصویب شود، همه ارکان نظام در آن همراه خواهند شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.