خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۷۲۹۰

کارمندان گوگل خواستار محدود شدن همکاری این شرکت با پنتاگون هستند

کارمندان گوگل خواستار محدود شدن همکاری این شرکت با پنتاگون هستند

بیش از ۳۰۰۰ نفر از کارکنان گوگل، از مدیران آن خواستند مشارکت این شرکت را در یک پروژه هوش مصنوعی تحت نظر وزارت دفاع آمریکا محدود کند.

بیش از سه هزار و صد نفر از کارکنان شرکت گوگل از جمله برخی از کارکنان ارشد این شرکت، از مدیران آن خواستند مشارکت گوگل را در یک پروژه هوش مصنوعی تحت نظر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) محدود کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شبکه جهانی وب یا اینترنت یا بسیاری دیگر از فناوری‌های معاصر اصولا بدون هزینه‌های تامین شده از سوی نهادهای نظامی نمی‌توانستند به وجود بیایند و همواره میزان خاصی از ارتباط میان حوزه‌های دانشگاهی و نظامی وجود دارد.

بلیندا بارنت، استاد دانشگاه سوینبِرن (Swinburne) استرالیا، گفت: «این واقعیت که کارکنان گوگل اکنون در برابر پروژه موسوم به ماوِن (Maven)، پروژه‌ای با هدف ایجاد فناوری جنگ سایبری، ایستاده‌اند، نشان‌دهنده آن است که آن‌ها نمی‌خواهند این رابطه خاص در این برهه زمانی شکل بگیرد. البته گوگل همواره ارتباطاتی با دولت‌های مختلف داشته است.»

قرار است گوگل بر اساس پروژه ماون به توسعه ربات‌هایی بپردازد که به شناسایی اشیا مختلف در جریان عکس‌برداری و فیلمبرداری با استفاده از پهپادها کمک کند.

این اقدام به استفاده از یک فناوری دید رایانه‌ای بسیار پیشرفته صورت خواهد گرفت که فناوری آن در اختیار گوگل است.

منبع‌: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.