فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۲۹۲۷۸

واکنش سیف و کرباسیان به گرانی دلار؛ ثبات را برمی‌گردانیم

واکنش سیف و کرباسیان به گرانی دلار؛ ثبات را برمی‌گردانیم

وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار امیدواری کردند که ثبات به بازار ارز برگردد. در همین خصوص وزیر اقتصاد خبر داده که کارگروه مشترکی بین مجلس و دولت در خصوص ساماندهی بازار ارز تشکیل شده است.

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، و مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد با حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس از تلاش برای بازگشت ثبات به بازار ارز سخن گفتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از برگزاری این نشست، وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بازار ارز گفت: نظر رسمی دولت درباره وضعیت بازار ارز توسط سخنگوی دولت گفته شده است. دولت موافق وضعیت موجود در بازار ارز نیست، چرا که اتفاق خاصی در اقتصاد رخ نداده است که قیمت ارز تا این اندازه بالا برود.

آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، کرباسیان در خصوص موضوع مافیای دلار در بازار نیز گفت: بخش‌های امنیتی و ناجا باید در خصوص مطرح شدن مافیای دلار جوابگو باشند، به دلیل اینکه اتفاق خاصی در اقتصاد رخ نداده که بازار با التهاب موجود روبه رو شود. جلسه امروز(دوشنبه) با اعضای کمیسیون اقتصادی، نشست خوبی بود و پیشنهادات ارائه شده از سوی نمایندگان مجلس بررسی می‌شود.

وزیر اقتصاد یادآور شد: قیمت ارز منطقی نیست و باید علاوه بر کاهش قیمت‌ها بازار به ثبات برسد که بتوانیم کارهای اقتصادی را تا پایان سال انجام دهیم. در این راستا کارگروه مشترکی بین مجلس و دولت در خصوص ساماندهی بازار ارز تشکیل شده است.

ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی، نیز بعد از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: جلسه خوبی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر اقتصاد در خصوص مسائل ارزی کشور برگزار شد و نقطه نظرات نمایندگان مجلس شنیده شد. تفاهم اصولی در خصوص مسائل ارزی وجود دارد و جزئیات در این رابطه باید در جلسه‌های آینده مطرح و تکمیل شود؛ فکر می‌کنم تفاهم کلی می‌تواند در این زمینه انجام شود تا وضعیت به وضعیت با ثبات بازگردد.

سیف تصریح کرد: کلیات طرح مجلس در خصوص یکسان‌سازی نرخ ارز از سوی بانک مرکزی مورد قبول است.

این سخنان وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در حالیست که امروز، دوشنبه 20 فروردین ماه نرخ دلار در بازار تهران از مرز شش هزار تومان هم عبور کرد، اما آیا بار دیگر دولتمردان سیاست کنترل نرخ ارز را در پیش خواهند گرفت؟ اگر این چنین شود کنترل نرخ ارز چقدر تداوم خواهد داشت؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.