کد مطلب: ۲۳۳۷۶۳

یک کارشناس ارشد برنامه‌‎ریزی پاسخ داد:

سیگنال‌های بودجه برای خانوار؛ مردم در انتظار چه باشند؟

سیگنال‌های بودجه برای خانوار؛ مردم در انتظار چه باشند؟

یک کارشناس ارشد برنامه‌ریزی می‌گوید: عدم اصلاح نظام توزیع یارانه در بودجه سال 1397 منجر به افزایش هزینه‌های جاری دولت و تامین منابع مورد نیاز به روش‌هایی می‌شود که نتیجه آن افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و کاهش قدرت واقعی درآمد عموم جامعه است.

قانون بودجه سال 1397 چه پیام‌هایی برای خانوار ایرانی و فعالان فضای کسب‌وکار کشور دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، از نگاه حسن خوشپور، در مراحل تدوین و تصویب بودجه سال 1397 به دلیل برخی رویدادها، دولت از چند هدف اساسی عقب‌نشینی کرد. اصلاح نظام توزیع یارانه و نظام قیمت‌گذاری فراورده‌های نفتی مهمترین اقدامات ساختاری برای بهبود وضعیت اقتصاد کلان و بازارهای کسب‌وکار و بهینه کردن روش استفاده از حامل‌های انرژی بوده است که در تصویب نهایی بودجه کل کشور اصلاح نشدند.

وی ادامه می‌دهد: عدم اصلاح نظام توزیع یارانه منجر به افزایش هزینه‌های جاری دولت و تامین منابع مورد نیاز به روش‌هایی می‌شود که نتیجه آن افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و کاهش قدرت واقعی درآمد عموم جامعه است.

وی تصریح می‌کند: همچنین نظام بودجه‌ریزی کشور( مشتمل بر ارکان، شرح وظایف ارکان، فرایندها و بسترهای قانونی و روش‌ها و نحوه آرایش و طبقه‌بندی) نیازمند اصلاحی اساسی و روزآمد است که لازم است متاثر از اصلاح نقش و ماموریت‌های دولت در اقتصاد، مهندسی مجدد سازمان و تشکیلات دولت، آزادسازی اقتصاد و خصوصی‌سازی واقعی فعالیت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دولتی عملی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.