کد مطلب: ۲۳۵۷۵۵

پنج کلید استخدامی در محیط‌های استارتاپی

پنج کلید استخدامی در محیط‌های استارتاپی

آنچه میان شرکت‌های عادی و استارتاپ‌ها تفاوت ایجاد می‌کند تنها به نحوه استخدام وابسته نیست. مدیریت نیز در این چارچوب تفاوت‌های عمده‌ای با روش های کلاسیک دارد. از این رو آنچه حائز اهمیت است، میزان توانایی و مهارت خواهد بود.

محسن حسینی: انتخاب پرسنل برای کار در استارتاپ با شیوه‌های مرسوم برای استخدام افراد در شرکت‌های عادی تفاوت دارد. برای این منظور اگر قصد جذب نیرو برای استارتاپ خود دارید باید سوالات اساسی را در مصاحبه کاری در نظر بگیرید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، البته آنچه میان شرکت‌های عادی و استارتاپ‌ها تفاوت ایجاد می‌کند تنها به نحوه استخدام وابسته نیست. مدیریت نیز در این چارچوب تفاوت‌های عمده‌ای با روش های کلاسیک دارد. از این رو آنچه حائز اهمیت است، میزان توانایی و مهارت خواهد بود.

- وقتی پاسخی برای پیچیدگی‌های یک پروژه پیدا نمی‌کنی چه می‌کنی. واکنشت در این شرایط چیست و چطور از مخمصه رها میشوی؟

عدم یافتن پاسخ مناسب برای پیچیدگی‌های موجود یکی از شایع‌ترین بحران‌ها در استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا است. اغلب مدیران جوان می‌دانند که قصد دارند دقیقا به کدام نیاز مشتریان پاسخ دهند اما سوال اصلی اینجاست که ارزان‌ترین و بهترین مسیر کدام است. این وضعیت دلیلی قانع‌کننده برای پرسیدن سوال اول است.

- آیا در محیط کاری با تغییرات سریع کار کرده‌ای. در برابر تغییر اولویت‌ها واکنش‌ات چیست؟

داشتن برنامه‌ریزی در محیط کاری، اقدامی پسندیده‌ است. اما باید در نظر داشت که در استارتاپ‌ها حتی دقیق‌ترین برنامه‌ریزی‌ها نیز دستخوش تغییر می‌شوند. در همین راستا بهترین کارمندان حاضر در استارتاپ‌ها کسانی هستند که توانایی کار مبتنی بر برنامه‌ریزی را دارند و همزمان نیز بتوانند خود را با شرایط جدید انطباق پیدا کنند. کارمندان استارتاپی تنها با تکیه بر برنامه‌ریزی اقدام نمی‌کنند و در هر حالی آماده تغییر اولویت‌ها هستند.

- آیا تاکنون در جریان کار بازخوردی دریافت کرده‌اید. واکنش‌تان چطور بوده است؟

دریافت بازخوردهای مثبت و منفی در محیط کاری استارتاپی اهمیت بالایی دارد. از مهمترین مولفه‌ها در کسب و کارهای نوپا، صداقت و شفافیت است. از سوی دیگر بازخورد منفی از جمله مسائل اجتناب ناپذیر است. آنچه در این میان اهمیت دارد، نحوه واکنش نشان دادن به بازخوردهای منفی است. پذیرفتن اشتباه و تلاش برای رفع معضل از جمله ویژگی‌های افراد توانمند است. همچنین بازخورد مثبت نباید موجب شود که فرد به کار خود مطمئن شده و مسیر انتقاد را مسدود سازد.

- آیا تاکنون روز کاری داشته‌ای که در آن موفق به انجام کارهای روزانه نشوی؟

این سوال برای این منظور طراحی شده که میزان تعهد و وفاداری فرد را به محیط کاری سنجیده شود. در صورتی که کارمندی موفق نشود در طول روز وظایف خود را انجام دهد آیا حاضر است زمان بیشتری را در محیط کاری بماند. افرادی که زمان انجام کار برای آنها مهم است، مهره‌های کارآمدی برای استارتاپ‌ها خواهند بود. رسیدگی به کارهای عقب مانده نیز از جمله ویژگی‌های کارمندان مناسب است که استارتاپ‌ها مخصوصا در آغاز مسیر به آنها نیازمندند.

- در صورت ایجاد مشکل با همکاران واکنش شما چیست؟

محیط‌های استارتاپی بر پایه انسجام تیمی و فعالیت‌های گروهی تعریف می‌شود. افراد در جریان چنین فعالیت‌هایی تمایل زیادی به همگرایی و کار با یکدیگر دارند. هرچند ایجاد چالش و مشکل نیز از موضوعات اجتناب ناپذیر است. در چنین وضعیتی کارآفرین و مدیران حاضر در استارتاپ باید به دنبال افرادی باشند که از کار در محیط‌های تیمی استقبال می‌کنند و همزمان نیز رشذ و ارتقای گروه را تضمین خواهند کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.