کد مطلب: ۲۳۹۶۱۱

آپدیت آوریل رسید

آپدیت آوریل رسید

آپدیت بزرگ ویندوز ۱۰ که قرار بود در روزهای آخر فروردین منتشر شود بالاخره در تاریخ ۳۰ آوریل عرضه خواهد شد. این آپدیت برای آن دسته از کاربرانی قابل استفاده خواهد بود که از ۳۰ آوریل به صورت دستی اقدام به نصب این بسته به روز رسانی کنند.

فردا روز موعود مایکروسافت است. آپدیت بزرگ ویندوز ۱۰ که قرار بود در روزهای آخر فروردین منتشر شود بالاخره در تاریخ ۳۰ آوریل عرضه خواهد شد. این آپدیت برای آن دسته از کاربرانی قابل استفاده خواهد بود که از ۳۰ آوریل به صورت دستی اقدام به نصب این بسته به روز رسانی کنند.

دیگر کاربران می‌توانند از تاریخ ۸ می، یعنی یک هفته دیگر به صورت خودکار آپدیت بزرگ مایکروسافت را روی سیستم‌های خود نصب کنند.

زمان قطعی انتشار

به روزرسانی اخیر که به صورت رسمی آپدیت آوریل نام‌گذاری شده است پیش از این با نام ویندوز ۱۰ Spring creators شناخته می‌شد. شرکت سازنده علت تعویق در زمان انتشار را بروز باگ امنیتی در این بسته اعلام کرد و با رفع آن، کاربران از تاریخ ۱۰ اردیبهشت، مصادف با ۳۰ آوریل می‌توانند آن را بر سیستم عامل خود نصب کنند.

مایکروسافت پیش از انتشار ویندوز ۱۰ اعلام کرده بود که این نسخه از سیستم عامل معروف، آخرین نسخه‌ای است که منتشر می‌شود و پس از آن تمام تغییرات در قالب بسته‌های به روزرسانی ارائه خواهند شد. این کمپانی چند ملیتی در سال‌های اخیر تلاش کرده که تمرکز را از سیستم عامل ویندوز برداشته و در زمینه‌های دیگر فعال شود.

تغییرات آپدیت آوریل

تایم‌لاین جدید که برای اپلیکیشن‌های پیش‌تر اجرا شده طراحی شده است، یکی از بخش‌های تازه اضافه شده در ویندوز ۱۰ است. همچنین مایکروسافت بیش از گذشته به وعده‌های داده شده در ارتباط با مرورگر اج نزدیک شده و موفق شده است در به روزرسانی جدید این مرورگر وب را یکپارچه‌تر کند.

هیستوری این مرورگر در نسخه جدید امکان هم‌گام‌سازی با پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس را پیدا کرده است. اگرچه اظهارنظرها و اعلام زمان‌بندی‌های متفاوت در هفته‌های گذشته موجب شد آپدیت آوریل بیش از آنچه در واقع هست مورد توجه قرار بگیرد اما برخی کارشناسان بر این باورند که این بسته تغییرات ظاهری کمی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

گفته می‌شود به روزرسانی آینده مایکروسافت پیش از به پایان رسیدن سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. فعلا این به روزرسانی با نام «رداستون» شناخته می‌شود. رد استون نیز قابلیت‌های جدید برای مرورگر اج را به همراه خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.