کد مطلب: ۲۴۳۰۹۲

اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۷ بررسی شد

اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 97 بررسی شد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی وضعیت مصارف و منابع قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 97 در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی وضعیت مصارف و منابع قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 97 در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا تابش در توضیح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: در این جلسه اقدامات به عمل آمده در اجرای تبصره 14 قانون بودجه 97 در خصوص هدفمندی یارانه‌ها با حضور وزرای نفت و نیرو و رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها و معاون سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود:‌ در این جلسه وزیر نفت عنوان کرد که درآمدهای پیش‌بینی شده غیرواقعی است. امسال باید یک میلیارد و 700 هزار لیتر بنزین وارد کنیم که رشد مصرف بنزین 9 درصد بوده لذا به 4000 میلیارد تومان برای واردات بنزین نیاز داریم که در قانون سال جدید منبعی برای آن پیش‌بینی نشده است.

تابش در ادامه گفت:‌ در این جلسه پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه به این موضوع اشاره داشت که در اختصاص منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها، اولویت با پرداخت یارانه نقدی است و بعد از آن سهم شرکت نفت، یارانه گندم و بهداشت و درمان پرداخت خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در این جلسه عنوان شد که منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها حدود 99 هزار میلیارد پیش‌بینی شده و اجازه داده شده تا در صورت تحقق افزون‌تر از محل فروش نفت این رقم تا 110 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

تابش در پایان گفت: ‌در صورتی‌که دولت طبق قانون نسبت به حذف یارانه‌بگیران پردرآمد اقدام نکند، منابع یارانه نقدی که 30 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده با کاهش 12 هزار میلیارد تومانی روبرو خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.