کد مطلب: ۲۴۴۲۲۴

جویسرو، استارتاپ پرهزینه‌ای که جوانمرگ شد

جویسرو، استارتاپ پرهزینه‌ای که جوانمرگ شد

دستگاهی که جویسرو تولید کرده بود «جویسرو پرس» نام داشت. ظاهر این دستگاه شباهتی با آبمیوه‌گیری‌های مرسوم نداشت. دستگاهی عجیب که کیسه‌ای در داخل آن جا می‌گرفت. محتویات درون کیسه، که میوه یا سبزیجات خرد شده بود در اثر فشار یا همان پرس، به آبمیوه تبدیل می‌شد.

محسن حسینی: «جویسرو» در دنیای فناوری شکست را از اذهان تداعی می‌کند. این شرکت محصولی به بازار عرضه کرد که قرار بود کاری ساده انجام دهد. گرفتن آبمیوه در آشپزخانه!

به گزارش‌ تجارت‌نیوز ، دستگاهی که جویسرو تولید کرده بود «جویسرو پرس» نام داشت. ظاهر این دستگاه شباهتی با آبمیوه‌گیری‌های مرسوم نداشت. دستگاهی عجیب که کیسه‌ای در داخل آن جا می‌گرفت. محتویات درون کیسه، که میوه یا سبزیجات خرد شده بود در اثر فشار یا همان پرس، به آبمیوه تبدیل می‌شد.

سازندگان در تبلیغات این محصول اعلام کرده بودند که با این دستگاه دردسرهای آبمیوه‌گرفتن به روال معمول به پایان خواهد رسید. خرید و دستچین کردن میوه‌های مناسب، شستن، خرد کردن و در نهایت آب گرفتن. همچنین بعد از پایان این مراحل باید دستگاه مورد استفاده با دقت شسته می‌شد. اما در استفاده از جویسرو پرس هیچ کدام از این دردسرها مطرح نیست.

شکست طرح فکر نشده

شرکت سازنده آبمیوه‌گیری مدرنی که حتی به شبکه وای‌فای خانگی نیز متصل می‌شد در واقع مجموعه استارتاپی بودند که تلاش می‌کردند شیوه‌های زندگی روزمره را در حد گرفتن آبمیوه تغییر دهند. آنها تلاش کرند تا با ابداع روش‌های نوآورانه راحتی بیشتری در اختیار خانواده‌ها قرار دهند. اما نوع حرکت آنها در نهایت منجر به این مسئله شد که امروز باید تمام افعال به کارگرفته شده در مورد این کمپانی را با زمان گذشته استفاده کنیم.

طرح مسئله‌ای ساده در نهایت منجر به شکست پروژه جویسرو شد. پاکت‌های مورد استفاده برای آبمیوه گرفتن که به وسیله دستگاه فشرده می‌شد، در واقع نیازی به دستگاه عجیب با توانایی اتصال به شبکه وای‌فای نداشت!

استارتاپ پرهزینه

جویسرو یکی از پر هزینه‌ترین استارتاپ‌های شناخته شده بود. این کمپانی از زمان آغاز به کار توانسته بود در چهار مرحله سرمایه‌ای بالغ بر ۱۱۸ میلیون دلار از ۱۷ سرمایه‌گذار دریافت کند. با این حال پروژه در سپتامبر سال ۲۰۱۷ تعطیل شد.

این استارتاپ تنها ۱۶ ماه عمر کرد و در نهایت با وجود سرمایه‌گذاران معتبری چون Google Venture سرنوشتی جز تعطیلی نداشت. مشکل دقیقا از جایی شروع شد که بلومبرگ در مقاله‌ای به بررسی ویژگی‌های این محصول پرداخت و در مطلبی نوشت: برای گرفتن آبمیوه نیازی نیست دستگاه ۴۰۰ دلاری را بخرید و با هر فشاری بر بسته، می‌توان آبمیوه را در لیوان ریخت. هزینه‌های تولید یک لیوان آبمیوه با این دستگاه به مراتب بیشتر از روش کلاسیک است. بر این اساس کارشناسان معتقدند که برای موفقیت استارتاپ‌ها علاوه بر ایده و سرمایه‌ باید استراتژی دقیقی طراحی کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.