کد مطلب: ۲۴۶۲۷۹

هشدار نسبت به خرید استارت‌آپ‌ها

هشدار نسبت به خرید استارت‌آپ‌ها

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت:خرید استارت‌آپ معنا نداردو سرمایه‌گذاران باید با فعالیت به صورت سرمایه‌گذاری جسورانه در چند شرکت نوپا با تامین مالی و دریافت بخشی از سهام سرمایه‌گذاری داشته باشند.

سورنا ستاری درباره حضور بخش خصوصی در اکوسیستم استارت‌آپی گفت: بخش خصوصی انعطاف‌پذیر و چابک است و نیاز به درآمدزایی دارد به همین دلیل زمانی که بخش خصوصی در اکوسیستم استارت‌آپی کشور فعالیت می‌کند، کسب‌وکارهای فعال در این حوزه مانند بسیاری از کسب‌وکارهای دولتی ضررده نیستند و به سراغ نیاز بازار، ارائه خدمات ارزش افزوده می‌روند تا سودآوری داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تاکید کرد: توسعه اکوسیستم استارت‌آپی و دانش‌بنیان به فرهنگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر، مشارکت بخش خصوصی و ورود سرمایه‌های خارجی نیاز دارد؛ بر همین اساس باید بستر سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها بدون دخالت دولت ایجاد شود و صندوق‌های تامین مالی وارد بورس شوند.

وی با بیان این که خرید استارت آپ معنا ندارد، اظهار داشت: بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی در آرزوی خرید استارت‌آپ‌های هدف‌دار و غنی هستند؛ در حالی‌که باید بدانند که خرید استارت‌آپ معنی و مفهوم درستی ندارد و فرد سرمایه‌گذار باید با فعالیت به صورت سرمایه‌گذاری جسورانه در چند شرکت نوپا با تامین مالی و دریافت بخشی از سهام سرمایه‌گذاری داشته باشد.

ستاری افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر یک ضرورت برای کشور محسوب می‌شود و برای تحقق اهداف در حوزه تامین مالی باید ۴۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های کشور از طریق VC‌ها ( سرمایه‌گذاری خطرپذیر) انجام شود.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.