خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۵۴۶۸۳

بهره‌وری در بخش تولید بسیار پایین است

بهره‌وری در بخش تولید بسیار پایین است

یک مدرس دانشگاه و کارشناس در حوزه بهره‌وری گفت: متاسفانه رشد بهره‌وری در بخش تولید کشور زیر یک درصد است.

بهرام جلوداری افزود: ایران به لحاظ رشد بهره‌وری هیچ جایگاهی در سطح بین‌المللی ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی همچنین اظهارداشت: در حال حاضر 25 تا 30 درصد رشد اقتصادی برخی از ممالک دنیا از محل بهره‌وری حاصل شده است.

این مدرس دانشگاه و کارشناس در حوزه بهره‌وری گفت: نقش بهره‌وری در رشد اقتصادی کشور بسیار کم‌رنگ است از اینرو ضرورت دارد به این مهم در جامعه بیش از گذشته توجه شود.

وی افزود: بی‌توجهی به بحث بهره‌وری در مملکت ناشی از نبود اراده و وفور منابع است.

جلوداری تصریح کرد: برای دستیابی به یک مزیت پایدار و رقابتی، افزایش قدرت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی، تولید با کیفیت بالا، قیمت مناسب، کاهش هزینه‌های تولیدی و در یک کلام استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود توجه به بحث بهره‌وری است.

وی در ادامه «احساس نیاز» را شرط نخست افزایش بهره وری در بنگاه‌های اقتصادی دانست و اظهار داشت: این نیاز باید در سطح واحدهای تولیدی ایجاد و تقویت شود چراکه احساس نیاز لازمه توسعه خلاقیت، نوآوری، ابتکار و رشد بهره‌وری در جامعه است.

این مدرس دانشگاه «تعریف مفاهیم و آموزش نظام و چرخه بهره‌وری در سطح سازمان و بنگاه‌های اقتصادی» را دومین شرط اساسی در خصوص افزایش ضریب بهره‌وری برشمرد و گفت: متاسفانه در سطوح بالای مدیریتی کشور هنوز در خصوص مفاهیم بهره‌وری وحدت نظر وجود ندارد و بهره‌وری را همان راندمان می‌دانند.

وی همچنین «برنامه‌ریزی برای ارتقای بهره‌وری» پس از شناسایی شکاف‌های موجود در این مسیر با اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل میزان راندمان تولید در بنگاه‌های اقتصادی را از دیگر عوامل عنوان کرد و افزود: دستیابی به رشد اقتصادی از طریق بهره‌وری امروز از مهمترین اهداف اقتصادی کشورها به شمار می‌رود.

جلوداری در ادامه ضمن اشاره به اینکه بهره‌وری کلید رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی در هر کشوری است، یادآورشد: بهره‌گیری اصولی از تمامی منابع و امکانات خدادادی و جلوگیری از اتلاف منابع موجود بدون شک زمینه‌ساز رشد و شکوفایی مناسب در جامعه خواهد بود.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.