کد مطلب: ۲۶۱۴۹۷

شرکت‌های بیمه‌ای تاوان چه حوادثی را دادند؟

شرکت‌های بیمه‌ای تاوان چه حوادثی را دادند؟

آمارهای سال 1395 نشان می‌دهد، مشمولان بیمه شخص ثالث و بیمه درمان بیش از 94 درصد حق بیمه‌ پرداختی را بابت خسارت از شرکت‌های بیمه باز پس گرفته‌اند.

فریبا تاجدینی: اشخاص در انتخاب نوع بیمه به تعهداتی که شرکت بیمه‌گر در قبال حق بیمه دریافتی ارائه می‌دهد توجه دارند. کدام نوع بیمه خسارت‌های بیمه‌ای بیشتری را به بیمه‌دهندگان خود پرداخت کرده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس آمارهای منتشر شده از سوی بیمه مرکزی ایران بیشترین خسارت‌های پرداختی توسط شرکت‌های بیمه بابت بیمه شخص ثالث و بیمه درمان بوده است.

در سال 1395 حدود 18 هزار میلیارد تومان خسارت بیمه‌ای پرداخت شده است که از مجموع کل خسارت‌های بیمه‌ای، بیمه شخص ثالث 43 درصد، بیمه درمان 31 درصد و بیمه بدنه اتومبیل 5 درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار خسارت‌های پرداختی صنعت بیمه در سال 1395 نشان می‌دهد، خسارت‌های پرداختی بابت بیمه شخص ثالث با 7.7 هزار میلیارد تومان در صدر قرار دارد. شرکت‌های بیمه که توانسته بودند از طریق بیمه شخص ثالث و مازاد هشت هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی در سال 1395 ایجاد کند، بیش از 95 درصد این مقدار را بابت خسارت به دارندگان بیمه پرداخت کردند.

در سال 1395 بالغ بر 20 میلیون فقره بیمه نامه شخص ثالث صادر شده بود که از این میزان به 944 هزار فقره خسارت پرداخت شد.

در سال 1395 بعد از بیمه شخص ثالث، بیمه درمان بیشترین خسارت پرداختی را به خود اختصاص داد، به طوری که در سال مذکور بیش از 5.6 هزار میلیارد تومان خسارت بابت بیمه درمان به دارندگان این بیمه پرداخت شد.

حق بیمه‌ای که از طریق بیمه درمان در سال 1395 عاید شرکت‌های بیمه‌ای شد بالغ بر 5.9 هزار میلیارد تومان بود که 94 درصد آن بابت خسارت‌های درمانی به دارندگان بیمه درمان پرداخت شد.

در سال 1395 بیش از 3.3 میلیون فقره بیمه نامه توسط شرکت‌های بیمه‌ای به ثبت رسید در حالی که در همان سال به 33 میلیون فقره خسارت پرداخت شد.

بنابر اعلام بیمه مرکزی بیمه‌نامه‌های صادر شده از طرف شرکت‌های بیمه در رشته درمان به صورت گروهی است و افراد متفاوتی را تحت پوشش قرار می‌دهد.ضمن آنکه یک نفر در طول سال چندبار می‌تواند خسارت دریافت نماید.

در سال 1395 به دارندگان بیمه‌های عمر، بدنه اتومبیل و آتش سوزی هرکدام به ترتیب 692، 970 و 623 میلیارد تومان خسارت از سوی شرکت‌های بیمه پرداخت شد.

4 2

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.