فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۶۹۶۹۶

بازگشت تخم‌مرغ به صدر گرانی‌ها

بازگشت تخم‌مرغ به صدر گرانی‌ها

طبق آمارهای منتشره از سوی مرکز آمار طی یک ماه اخیر متوسط قیمت اقلام خوراکی به طور میانگین پنج درصد افزایش داشته است. موز و تخم مرغ ماشینی نسبت به سال گذشته بیشتر از دیگر اقلام خوراکی گران شده‌اند.

فریبا تاجدینی: طبق اعلام مرکز آمار تورم نقطه به نقطه خرداد ماه سال جاری 10.2 درصد اعلام شد. کدام اقلام خوراکی بیشتر از تورم اعلام شده افزایش قیمت داشته‌اند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق اعلام گزارشی از سوی مرکز آمار متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در خرداد ماه سال جاری منتشر شد. بر اساس این گزارش بیشترین افزایش قیمت اقلام خوراکی نسبت به خرداد سال گذشته مربوط به تخم مرغی ماشینی با 58.2 درصد افزایش و پس از آن موز با 54.9 درصد افزایش است.

هر کیلوگرم تخم‌مرغ ماشینی از پنج هزار و 400 تومان در خرداد سال گذشته به هشت هزار و 600 تومان در خرداد ماه سال جاری رسید. در یک سال اخیر بیشترین قیمت تخم‌مرغ ماشینی در اسفند ماه سال 1396 بود، به طوری که متوسط قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ ماشینی در این ماه به 9 هزار تومان رسید.

در یک سال اخیر برنج خارجی درجه یک بیشتر از برنج ایرانی درجه یک افزایش قیمت داشت. بر اساس آمارها متوسط قیمت برنج خارجی درجه یک و برنج ایرانی درجه یک طی یک سالی که گذشت به ترتیب 36.76 و 5.15 درصد افزایش یافت.

در میان اقلام خوراکی تنها قیمت کالاهای سیب درختی زرد، پیاز، سیب زمینی و عسل در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد سال گذشته کاهش یافته است.

همچنین طی یک ماه اخیر بیشترین افزایش قیمت در اختیار گروه میوه بود. قیمت هر کیلوگرم پرتغال تولید داخل با حدود 35 درصد افزایش از چهار هزار و 500 تومان در اردیبهشت ماه سال جاری به شش هزار و 100 تومان درخرداد ماه سال 1397 رسید، سیب درختی زرد نیز با 26.2 درصد افزایش قیمت از چهار هزار و 300 تومان در اردیبهشت ماه امسال به پنج هزار و 400 تومان در خرداد ماه امسال رسید.

همچنین بر اساس این گزارش، طی یک ماه اخیر اقلام برنج خارجی درجه یک با 0.8 درصد، مرغ ماشینی با 6.2 درصد، سیب زمینی با 2.6 و پیاز با 3.2 درصد کاهش قیمت مواجه بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.