کد مطلب: ۲۷۳۸۱۶

پتروشيمي شازند و ماشين‌سازي اراک قرارداد همکاري امضا کردند

پتروشيمي شازند و ماشين‌سازي اراک قرارداد همکاري امضا کردند

مديرعامل شرکت پتروشيمي شازند گفت: قرارداد همکاري دوجانبه بين اين واحد توليدي و ماشين‌سازي اراک در راستاي تامين تجهيزات و به‌روز‌رساني عوامل توليد امضا شد.

ابراهيم ولدخاني افزود: صنايع نفت، گاز و پتروشيمي موتور محرک اقتصاد کشور است و همکاري واحدهاي توليدي داخلي با اين شرکت می‌تواند ضمن بي نياز کردن پتروشيمي به واردات تجهيزات، گامي اساسي در راستاي توسعه صنايع و در نهايت ايجاد اشتغال مولد باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وي اظهار کرد: شکل‌گيري و تقويت زنجيره توليد در صنعت پتروشيمي امري ضروري است و می‌طلبد که صادرات پتروشيمي از مواد خام فاصله گيرد و با بهره‌گيري از ظرفیت‌های داخلي و مشارکت صنايع مختلف سهم ارزش افزوده آن بالا برود.

وي افزود: شرکت پتروشيمي شازند گريد محصولات نساجي را توليد و به کشور ترکيه صادر می‌کند و صنايع ترکيه اين گريد را به نخ، پارچه و در نهايت به انواع پوشاک تبديل می‌کند و با ارزش افزوده چندين برابري در بازار عرضه می‌شود.

مديرعامل شرکت پتروشيمي شازند بيان کرد: اقتصاد مقاومتي در رهگذر اعتماد به تفکر، ايده پردازي و در نهايت توليد داخلي است و تبديل محصولات خام اوليه به محصولاتي با ارزش افزوده بالا با مشارکت ساير بخش‌ها بايد به صورت جدي در اين صنعت دنبال شود.

ولدخاني اضافه کرد: صاحبان صنايع در شرايط تحريم بايد اين تهديد را به فرصت تبديل کرده و با مشارکت همگاني، خرد جمعي و انتقال فناوري روز حرکت کنند.

وي گفت: وجود نيروهاي ماهر و کاردان بزرگترين ظرفيت پتروشيمي شازند است که بسياري از مديران و کارشناسان در اين واحد توليدي و صنعتي رشد کرده‌اند.

مديرعامل شرکت پتروشيمي اظهار داشت: واحد مهندسي ساخت داخل با هدف شناسايي صنعتگران مرتبط استاني و کشوري در شرکت پتروشيمي شازند راه اندازي شده که تا کنون موفقیت‌هایی کسب کرده است.

ولدخاني دسترسي آسان براي بهسازي و تأمین نیازمندی‌های احتمالي، ايجاد اشتغال مولد و ذخيره ارزي چشمگير را از مهمترين ویژگی‌های همکاري با واحدهاي توليدي داخلي عنوان کرد.

مديرعامل شرکت ماشين سازي اراک نيز در حاشيه انعقاد قرارداد با پتروشيمي شازند گفت: اين شرکت مادرتخصصي نيم قرن سابقه توليد تجهيزات نفت، گاز و پتروشيمي دارد و بسياري از صنايع مختلف استان به نوعي با اين شرکت در ارتباط هستند.

جعفر صفري افزود: مجموعه ماشين سازي اراک تنها واحد در منطقه است که ظرفيت پردازش مواد خام، ذوب، ريختگري و تبديل آن به محصولات نهايي در حوزه تجهيزات نفت، گاز، پتروشيمي، شيرآلات و تجهيزات سرچاهي، دیگ‌های بخار و انواع پل‌های فلزي را دارد.

مجتمع پتروشيمي شازند در سال 1372در کيلومتر 22غرب اراک در مساحتي بالغ بر 523هکتار راه اندازي شده است و متنوع‌ترین طيف محصولات پتروشيمي کشور را در تامین نياز صنايع زيردستي به عهده دارد.

محصولات توليدي پتروشيمي شازند در صنايع نساجي، انواع پليمرها و پلاستیک‌ها، چسب‎سازي، لاستيک‌سازي، نفت و گاز، لوله‌های پلي اتيلني، شوینده‌ها و پاک کننده‌ها در کشور کاربرد دارد.

شرکت ماشين سازي اراک ( سهامي عام) به منظور پشتيباني از صنايع بنيادين و برآورده کردن نيازهاي صنعتي کشور، در سال 1346 در زميني به مساحت 134 هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال 1350 به عنوان نخستين صنعت سنگين کشور به بهره برداري رسيد.

اين شرکت در حوزه ساخت تجهيزات نفتي، مخازن بزرگ، سازه‌های فلزي، بويلرهاي حرارتي، گلوله‌های سنگين فلزي، انواع پل، دکل‌ها و توليد شيرهاي تخصصي فعاليت دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.