خبر مهم:

کد مطلب: ۳۰۳۰۹۰

شرکت‌های کره جنوبی همکاری خود را با ایران قطع نکرده‌اند

شرکت‌های کره جنوبی همکاری خود را با ایران قطع نکرده‌اند

سفیر کره جنوبی در تهران گفت: شرکت‌های کره‌ای روابط تجاری و اقتصادی خود را با بنگاه‌های ایرانی با وجود مشکل سخت تحریم‌ها، قطع نکرده‌اند.

«یو جانگ هیان» در دیدار با «محمدرضا بختیاری» معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران افزود: واقعیت این است که شرکت‌های کره‌ای علاقمند به کار در ایران هستند و می‌خواهند به روابط تجاری و اقتصادی خود با این کشور ادامه دهند .

به گزارش تجارت‌نیوز،هیان اضافه کرد: البته مشکل تحریم‌های یکجانبه آمریکا وجود دارد اما اخباری که به تازگی مبنی بر قطع روابط تجاری شرکت‌های کره‌ای با ایران در رسانه‌ها به چشم می‌خورد بی‌اساس و جعلی است زیرا شرکت‌های کره‌ای همچنان به همکاری تجاری خود ادامه می‌دهند .

سفیر کره جنوبی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های کره‌ای به نفت ایران وابسته هستند، همینطور صنایع شیمیایی و پتروشیمی کره از کمبود نفت ایران متضرر می‌شوند. ما در حال مذاکره با آمریکا هستیم که بتوانیم معافیت‌های لازم را برای ادامه خرید نفت از ایران کسب کنیم .

هیان با اشاره به دیدار و مذاکره رییس‌جمهوری کره‌جنوبی با همتای خود در کره شمالی، این سفر را رویداد مهمی در منطقه و روابط خارجی دو کشور عنوان کرد و گفت: بر خلاف گذشته که آمریکا، چین، ژاپن و اروپا محور اصلی روابط تجاری ما به حساب می‌آمدند اکنون سیاست ما متنوع کردن روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف دنیاست؛ به‌ ویژه کشورهای آسیایی، اعضای «آ. سه. ‌آن» و اقتصادهای مهمی مانند هند و ایران که در منطقه دارای اعتبار و نفوذ هستند .

سفیر کره‌جنوبی در این دیدار تاکید کرد که کشورش از برجام حمایت می‌کند چون معتقد است برجام حافظ صلح و امنیت در منطقه و جهان است . یو جانگ هیان در سخنان خود به جایگاه کره‌جنوبی در اقتصاد جهانی به عنوان یازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا اشاره کرد و گفت: اگرچه سیاست‌های آمریکا روی اقتصاد ما تاثیر می‌گذارد اما ما علاقمند به حفظ و گسترش روابط با ایران هستیم .

وی گفت: من در زمان تقدیم استوارنامه خود به رییس‌جمهوری ایران این شعر سعدی را گفتم که «دوست آن باشد که گیرد دست دوست» من به عنوان سفیر برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی ایران و کره جنوبی و غلبه بر مشکلات موجود با تمام توان تلاش خواهم کرد .

سفیر کره جنوبی در پایان اضافه کرد: هر تهدید یک فرصت به همراه دارد و باید از این فرصت‌ها در جهت گسترش روابط استفاده کنیم و سفارت کره در تهران از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد .

در ادامه این نشست، معاون امور بین‌الملل اتاق تهران نیز با اشاره به شایعه های مربوط به توقف همکاری شرکت‌های کره‌ای با بنگاه‌های ایرانی، گفت: البته ما اطلاع داریم تعدادی از شرکت‌های کره‌ای روابط خود را با ایران کاهش داده‌اند اما همچنان در پی حفظ روابط هستند .

«محمدرضا بختیاری» افزود: صرف نظر از تحریم‌ها که برای تداوم همکاری‌های ایران و کره شرایط را کمی سخت کرده است، روشن است که بنگاه‌های ایران علاقمند به حفظ و توسعه روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی با همتایان کره‌ای خود هستند .

وی افزود: ایران و کره جنوبی روابط تاریخی حسنه‌ای دارند و همواره یکدیگر را در هر شرایطی حمایت کرده‌اند. روابط اقتصادی و تجاری دو کشور می‌تواند سالانه به ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد به شرطی که بتوانیم موانع موجود را رفع کنیم .

معاون بین الملل اتاق تهران اظهار داشت: ایران با سایر اعضای برجام در حال مذاکره است و اروپا نیز در حال تنظیم مکانیزمی برای تداوم همکاری‌های اقتصادی با ایران است. کشور ما علاقمند است روابطش با کره‌جنوبی توسعه یابد و اتاق بازرگانی تهران به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی به طور کامل از این همکاری پشتیبانی می‌کند.

منبع:اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.