کد مطلب: ۳۱۷۶۴۲

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران:

خودتحریمی عامل بیکاری روزافزون جوانان است

خودتحریمی عامل بیکاری روزافزون جوانان است

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با اشاره به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و تاثیر آن در اقتصاد کشور گفت: اینکه تحریم‌ها تاثیرات منفی و گاها جبران‌ناپذیری بر اقتصاد و معیشت مردم گذاشته است را نمی‌توان نادیده گرفت؛ اما دلیل بدی وضعیت در اصناف خودمان هستیم و این ربطی به آمریکا و تحریم‌های انجام شده و پیش‌رو ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سید‌مهدی میر‌مهدی کمجانی با اشاره به بیکاری حدود 600 نفر در این صنف تاکید کرد: این سوال برای بنده به وجود آمده است که چرا باید وضعیت صنف به این شکل در آمده باشد در حالیکه این وضعیت از هیچ ابرقدرتی تاثیر نگرفته است بلکه نشان از خود تحریمی دارد واین خود تحریمی است که ریشه اقتصاد کشور را خشکانده و باعث بیکاری روز افزون جوانان این مرز و بوم شده است.

وی در ادامه با تاکید بر کم‌کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و عدم همراهی لازم از سوی این وزارت‌خانه با این صنف تصریح کرد: همگی می‌دانیم که وضعیت اقتصاد در کشور تا چه حد نابسامان است و بخش عظیمی از جوانان این مرز و بوم با مشکل بیکاری و به تبع آن مشکلات عدیده اقتصادی روبرو هستند. گرانی بیداد می‌کند و مردم در زندگی روزمره خودد چار مشکلات بسیاری هستند.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در ادامه افزود: تعداد بسیاری از واحدهای صنفی ما تعطیل شده‌اند و بخش اعظمی از سرمایه این صنف به کشورهای (ترکیه، کانادا و استرالیا) سرازیر شده است. بسیاری از همکاران مشغول در این صنف بیکار شده‌اند و محل کسب و کارشان تبدیل به قهوه‌خانه و کافی شاپ شده است. همین جوانانی که از ساعت 8 صبح تا 7 شب در این واحدهای صنفی مشغول به کار بودند و از این راه اقتصاد خانواده خود را تامین می‌کردند،با شرایط به وجود آمده در گوشه قهوه‌خانه‌ها در حال اتلاف عمر و وقت ارزشمند خود هستند چرا که چاره‌ای ندارند.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با عنوان این مطلب که واردات در این حوزه و در حوزه‌های دیگر مسدود شده است گفت: به هر طریقی کالایی که به این کشور وارد می‌شد دو یا سه دست گردش کار ایجاد می‌کرد. قبلا یک (ریبون) یا یک (کاتریج) به واسطه داشتن قیمت پایین بعد از واردات و یک چرخه دو یا سه مرحله‌ای با قیمت 12 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می رسید. در صورتی که در حال حاضر و مرحله ابتدایی خود قبل از اینکه به دست مصرف کننده برسد قیمت 80 هزار تومان است که اگر بخواهد چند دست گردش ایجاد نماید بالای 100 هزار تومان به مصرف کننده فروخته می‌شود که این فقط اجحاف در حق مصرف کننده است. (کاتریج) وارد شده به قیمت 23 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسید و در حال حاضر به نرخ 240 هزار تومان رسیده است.

منبع:روابط عمومی اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.