خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۸۱۵۵

مروری بر روزنامه‌های ‌چهارشنبه ۹ آبان ماه سال ۱۳۹۷

بسته غذایی به چه کسانی می‌رسد؟/گمانه‌زنی‌ها درباره شهردار تهران

بسته غذایی به چه کسانی می‌رسد؟/گمانه‌زنی‌ها درباره شهردار تهران

روزنامه‌های هفت صبح و ابتکار از گزینه‌های جدی شهرداری تهران رونمایی می‌کنند. روزنامه‌های خراسان و ایران نیز جزئیات کاملی را از بسته معیشتی جدید دولت ارائه می‌دهند.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان اکنون شهردار تهران را نشانه رفته است. هر چند افشانی خود تمایلی به رفتن از بهشت ندارد و منتظر اقدام نمایندگان مجلس برای مستثنی شدن وی از این قانون است.

به گزارش تجارت‌نیوز، خبرها حاکی از آن است که اعضای شورای شهر به دنبال بررسی گزینه‌های مختلف برای شهرداری تهران هستند.

روزنامه هفت‌صبح امروز با تیتر « محرمانه از شورای شهر تهران » روایت می‌کند که عباس آخوندی شانس اول برای تصدی شهرداری تهران است.

روزنامه ابتکار نیز در همین راستا با تیتر « از کاندیداهای سرشناس تا گزینه‌های ناشناس » خبر از وجود 30 گزینه برای تصدی شهرداری تهران می‌دهد. ابتکار روایت می‌کند که در میان گزینه‌ها افراد سیاسی مانند حسین خرازی، جواد امام و غلامرضا انصاری نیز حضور دارند.

در میان لیستی که ابتکار منتشر کرده افرادی همچون عباس آخوندی، علی اوسط هاشمی، محسن هاشمی رفسنجانی، رضا اردکانیان، علی ربیعی، پیروز حناچی وجود دارند.

اما نکته جالبی که این روزنامه به آن اشاره کرده این است که در میان گزینه‌های پیشنهادی برخی از افراد با توجه به سن و سال آنها و سوابق کاریشان احتمالا بازنشسته هستند. ابتکار همچنین از وجود سه زن در میان گزینه‌ها خبر می‌دهد که شامل الهه کولایی، معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی هستند.

اما روزنامه ایران نیز در گزارشی خبر از اختصاص 9 هزار میلیارد تومان برای معیشت مردم می‌دهد. ایران در این زمینه می‌نویسد: گروه‌های کم درآمد جامعه با حقوق‌های زیر سه میلیون تومان، در دو نوبت، بسته حمایتی غذایی دولت را دریافت خواهند کرد. در نوبت اول مبلغ 300 هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود تا او بتواند نیازهای غذایی خود را از فروشگاه‌هایی که لیست آن اعلام خواهد شد، تأمین کند. در نوبت دوم نیز، سرپرست خانوار 300 هزار تومان دیگر دریافت خواهد کرد تا برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود هزینه کند.

این روزنامه ادامه می‌دهد: هیأت وزیران برای اجرای طرح حمایت غذایی، وزارت نفت را موظف کرده تا از محل «مابه التفاوت تسعیر قیمت خوراک کارخانه‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌ها نسبت به متوسط نرخ سامانه نیما» و «تغییر قیمت گاز مصرفی کارخانه‌های فولاد»، 9 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده و آن را به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز کند تا ضریب امنیت غذایی مردم افزایش یابد.

روزنامه خراسان نیز گزارش می‌دهد که دولت 250 هزار تومان برای هر عضو خانوار مشمول در نظر گرفته است.

این روزنامه در مورد خانوارهای مشمول می‌نویسد: خانوارهای تحت پوشش و پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، خانوارهای تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانوارهای با درآمد ماهانه کمتر از 30 میلیون ریال در گروه های کارگران ساختمانی، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش فرمایان، رانندگان بین شهری و درون شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلان کسب و کارهای خانگی، کارگران کارگاه های متفرقه، عشایر و روستاییان، بازنشستگان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و دیگر گروه های مشمول که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می شوند.

خراسان در مورد گروه چهارم از خانواده‌های مشمول می‌نویسد: دیگرخانوارهای کم درآمد با درآمد ماهانه کمتر از 30 میلیون ریال که درخواست آن ها پس از بررسی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پذیرفته می‌شود. در این زمینه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده است که با استفاده از اطلاعات در اختیار از طریق کمیته امداد و سازمان بهزیستی، به درخواست کتبی این اشخاص و پس از اجازه آن ها به دسترسی وزارتخانه مذکور به حساب های بانکی رسیدگی کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.