کد مطلب: ۳۲۰۳۹۵

رشد ۸.۷ درصدی تورم فصلی بخش‌های خدمات

رشد 8.7 درصدی تورم فصلی بخش‌های خدمات

تورم فصلی قیمت تولیدکننده بخش‌­های خدمات در تابستان ١٣٩٧ نسبت به فصل قبل ٨.٧ درصد افزایش یافت.

تورم فصلی قیمت تولیدکننده بخش‌­های خدمات در تابستان ١٣٩٧ نسبت به فصل قبل ٨.٧ درصد افزایش یافت که بیشترین تورم مربوط به بخش «خدمات حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات» با رشد ۱۵.۲ درصدی تورم است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از مرکز آمار ایران؛ شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌­های خدمات مشتمل بر هشت بخش است که عبارتند از «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه‌گری‌های مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت­‌های کسب‌وکار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی».

گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌­های خدمات به‌صورت فصلی و سالانه منتشر می‌­شود.

شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌­های خدمات (بر مبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل تابستان ١٣٩٧ برابر است با ٢٨٥.١ که نسبت به فصل قبل ٨.٧ درصد افزایش یافته است.

تغییرات شاخص بخش‌­های خدمات نیز به شرح ذیل است:

شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی» در فصل تابستان ١٣٩٧ برابر است با ٣٣٤.٨ ، که نسبت به فصل قبل ٧.٨ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» در فصل تابستان ١٣٩٧ برابر است با ٣٧٢.٧ که نسبت به فصل قبل ٩ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات» در فصل تابستان ١٣٩٧ برابر است با ٣٣٧.٧ که نسبت به فصل قبل ١٥.٢ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات واسطه‌گری‌های مالی (بیمه)» در فصل تابستان ١٣٩٧ برابر است با ٢٩٣.٢ که نسبت به فصل ٥.٥ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب‌وکار» در فصل تابستان ١٣٩٧ برابر است با ٢١٥.٣ که نسبت به فصل قبل ٥.٢ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات آموزش» در فصل تابستان ١٣٩٧برابر است با ٢٦٥.٧ که نسبت به فصل قبل ١.٥ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات بهداشت و مددکاری اجتماعی» در فصل تابستان ١٣٩٧برابر است با ٤١٥.٦ که نسبت به فصل قبل ٨.٢ درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات سایر فعالیت‌­های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» در فصل تابستان ١٣٩٧ برابر است با ٣٠٦.١ که نسبت به فصل ٦ درصد افزایش یافته است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.