کد مطلب: ۳۴۷۸۶۴

الزام بانک‌های پایتخت به پرداخت عوارض شهرداری

الزام بانک‌های پایتخت به پرداخت عوارض شهرداری

خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت: از ابتدای سال 98 عوارض فعالیت بانک‌ها و موسسات مالی در سطح شهر و حریم شهر دریافت و به حساب شهرداری تهران واریز خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سید حسن رسولی در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران در بررسی اصلاحیه لایحه تعیین عوارض محلی فعالیت بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در شهر تهران، افزود: دیوان عدالت اداری در 11 دی سال 91 بنابر اعتراض بانک‌ها، وصول عوارض کسب و پیش از فضای ساختمانی و شعب و اماکن اداری بانک‌ها را لغو کرد و استدلال لغو مصوبه شورای شهر را قبول ادله ارائه شده از سوی بانک‌ها مبنی بر اینکه واحد تجاری نیستند عنوان شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی که با دیوان عدالت اداری انجام شد و جلساتی مشترکی که با سازمان شهرداری و دهیاری‌ها و شهرداری برگزار شد، پاسخ‌هایی تهیه شد که در نهایت دیوان عدالت اداری این پاسخ را پذیرفت و متقاعد شد که از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری عوارض دریافت شود.

رسولی اضافه کرد: چگونه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری با این میزان شرکت‌های زیرمجموعه کار تجاری انجام نمی‌دهند اما یک فرد در زیرپله، کار تجاری انجام می‌دهد، بدون تردید این فرد نسبت به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مستحق‌تر هستند تا عوارضی برای آنها تعیین نشود.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز در 24 آذر ماه امسال در بخش نامه‌ای به تمامی شوراهای اسلامی کشور عنوان عوارض محلی را اصلاح کرد، گفت: با توجه به اینکه دیوان عدالت اداری منع دریافت عوارض از بانک‌ها و موسسات برداشته شد، دو کمیسیون برنامه و بودجه و نظارت و حقوقی شورای شهر تهران اصلاحیه‌ای برای لایحه در نظر گرفتند و بر این اساس، مطابق بخش نامه وزارت کشور، عنوان عوارض محلی به عوارض سالانه تغییر یافت.

رسولی ادامه داد: طبق ماده واحده اصلاحیه این لایحه، به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای سال 98 عوارض فعالیت بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری را از تمامی بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و مشابه آن در سطح شهر و حریم شهر را بر اساس فرمول تعیین شده دریافت و به حساب درآمدی شهرداری تهران واریز کند.

براساس این گزارش، پس از استماع نظرات مختلف، موضوع مذکور با رای قاطع اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید و تمام مصوبه‌های شورای اسلامی شهر تهران پس از تایید فرمانداری لازم الاجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.