کد مطلب: ۳۶۰۷۳۱

تسهیلات مالیاتی برای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید

تسهیلات مالیاتی برای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید

هیات دولت حکم مالیاتی جدید برای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید را ابلاغ کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، هیات وزیران با پیشنهاد در نظر گرفتن معافیت مالیاتی برای شرکت عمران شهرهای جدید در همه استان‌ها و شهرهای کشور به ازای میزان سرمایه‌گذاری آنها از محل منابع داخلی شرکت‌ها برای تامین فضاهای روبنایی شهرهای جدید موافقت کرد.

بر این اساس، حکم سرمایه‌گذاری از منابع داخلی شرکت‌های عمران شهرهای جدید برای ایجاد فضاهای آموزشی، خدماتی، فرهنگی و مذهبی به حساب مالیات‌های قطعی شده شرکت از سوی هیات وزیران به تصویب رسید.

براساس این گزارش، هیات وزیران در جلسه ۱۹ اسفندماه ۹۷ به پیشنهاد شماره ۳۷۳۳۸.۱۶۰۵۶۸ مورخ ۱ اسفندماه ۹۷ معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران استفاده از منابع داخلی شرکت‌های عمران شهرهای جدید برای ایجاد فضاهای آموزشی، خدماتی، فرهنگی و مذهبی به‌عنوان مالیات‌های شرکت را تصویب کرد.

به این ترتیب و براساس این مصوبه،در اجرای تبصره ماده (۵) قانون ایجاد شهرهای جدید - مصوب ۱۳۸۰- سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت‌های عمران شهرهای جدید برای ایجاد فضاهای آموزشی، خدماتی، فرهنگی و مذهبی به حساب مالیات‌های قطعی شده شرکت منظور خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه طبق مصوبه جدید، هزینه‌کرد شرکت عمران برای احداث خدمات روبنایی دیگر معافیت نبوده و به جای مالیات قطعی تلقی می‌شود، گفت: بدون شک با این اقدام دست ما برای هزینه در این حوزه بازتر می‌شود و می‌توانیم خدمات بیشتری در بخش‌های گوناگون فرهنگی، آموزشی و… در شهرها ایجاد کنیم.

حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: هزینه‌کرد شرکت عمران شهرهای جدید برای ساخت خدمات روبنایی در این مناطق در چند سال گذشته نیز به حساب مالیات قطعی این شرکت محسوب شده و جزو قوانین رایج بود اما پس از مدتی با تصویب قوانین جدید این قانون لغو و از جمله معافیت‌های شرکت اعلام شد.

طاهرخانی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های جدی وزیر راه و شهرسازی این مساله منجر به تشکیل جلسه‌ای در معاونت حقوقی ریاست جمهوری شد که در نهایت استدلال‌های شرکت برای بازگشت قوانین به حالت قبل پذیرفته و این مصوبه به امضا رسید.

وی با بیان اینکه این مصوبه در کاهش هزینه‌های شرکت عمران شهرهای جدید در محل ساخت خدمات روبنایی تاثیر بسزایی خواهد داشت، گفت: قطعا در این حالت قدرت مانور ما در سرمایه‌گذاری برای ساخت خدمات بیشتر، افزایش یافته و آینده خوبی را برای شهرهای جدید به همراه خواهد داشت.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.