کد مطلب: ۳۷۹۶۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیشترین گرانی کالاها در استان بوشهر / شدت افزایش قیمت در کدام استان‌ها بیشتر است؟

بیشترین گرانی کالاها در استان بوشهر / شدت افزایش قیمت در کدام استان‌ها بیشتر است؟

تورم نقطه به نقطه استان‌های کشور در اردیبهشت ماه امسال افزایش یافته است، استان بوشهر با تورم نقطه به نقطه بیش از 65 درصدی در اردیبهشت ماه امسال نسبت به فروردین ماه امسال رشد حدود سه پله‌ای داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تورم نقطه‌به‌نقطه کشور در اردیبهشت ماه امسال به رقم 52.1 درصد رسیده است.

علاوه بر این که تورم نقطه‌به‌نقطه استان بوشهر در ماه گذشته نسبت به فروردین ماه امسال رشد حدود سه پله‌ای داشته، بیشترین تورم استانی را نیز همین استان داشته است.

تورم نقطه‌به‌نقطه استان بوشهر در فروردین ماه امسال 62.6 درصد بوده است.

بر اساس گزارش منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران از شاخص قیمت مصرف‌کننده به تفکیک استان در اردیبهشت ماه امسال، تورم نقطه‌به‌نقطه استان بوشهر معادل 65.3 درصد است که نسبت به دیگر استان‌های کشور بیشترین تورم را خانوارهای این استان متحمل شده‌اند.

استان کردستان نیز با تورم 63.4 در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در رده دوم متورم‌ترین استان‌ها قرار گرفت، استان خراسان جنوبی نیز با تورم 63.3 با فاصله کمی پس از استان کردستان قرار گرفت.

در فروردین ماه امسال استان کردستان با تورم 63.4 درصدی و استان قم با تورم 43.2 درصدی به ترتیب بیشترین و کمترین تورم نقطه‌به‌نقطه را نسبت به دیگر استان‌های کشور از آن خود کرده‌اند.

در ماه گذشته استان هرمزگان با تورم نقطه‌به‌نقطه 43.5 درصدی کمترین افزایش قیمت را در کالاها و خدمات مصرفی نسبت به دیگر استان‌ها متحمل شده است.

استان قم و اصفهان به ترتیب با تورم نقطه‌به‌نقطه 44.9 و 45.9 درصد پس از استان هرمزگان در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در تورم نقطه‌به‌نقطه خانوارهای روستایی به تفکیک استان‌ها در اردیبهشت ماه امسال، روستاهای سه استان تورم بیش از 70 درصدی داشتند.

روستاهای استان‌ها ایلام و کردستان در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته هر کدام تورم 70.5 درصدی داشته‌اند.

تورم نقطه‌به‌نقطه روستایی استان‌های خراسان شمالی و بوشهر در ماه گذشته نیز به ترتیب 70.2 درصد و 70 درصدی بوده است.

تورم اردیبهشت ماه امسال استان تهران نسبت مدت مشابه سال گذشته به رقم 50.7 درصد رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.