کد مطلب: ۳۸۱۰۵۷

اردکانیان:

چینی‌ها با یک وعده غذا هم سیرند؛ ما زیاد می‌خوریم و می‌پوشیم!

چینی‌ها با یک وعده غذا هم سیرند؛ ما زیاد می‌خوریم و می‌پوشیم!

وزیر نیرو گفت: چینی‌ها با یک وعده غذا هم رفع گرسنگی می‌کنند اما ما بیشتر از متوسط کشورهای صنعتی و توسعه یافته غذا می‌خوریم، بیشتر می‌پوشیم و سرانه مسکونی بالاتری داریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا اردکانیان وزیر نیرو با انتقاد از زیاد بودن مصرف انرژی در ایران گفته که «علت اینکه تحریم شدیم همین بدعادتی در مصرف است، تحریم‌کنندگان فهمیده‌اند نقطه ضعف ما؛ مصرف است. ما جامعه‌ای مصرفی هستیم؛ چرا چین اینگونه تحریم نمی‌شود؟ چون با یک وعده غذا هم رفع گرسنگی می‌کنند.»

وی افزوده، ۴۰ سال فرصت داشته‌ایم خودمان را از شیر نفت جدا کنیم و نکردیم، آنها نقطه ضعف ما را فهمیده‌اند و دائم از همان ناحیه فشار وارد می‌کنند. چون بیشتر از متوسط کشورهای صنعتی و توسعه یافته غذا می‌خوریم، بیشتر می‌پوشیم و سرانه مسکونی بالاتری داریم، در مقابل احساس رضایتمندی و خوشبختی‌مان هم یک صدم است، باید چارچوب‌های ذهنی را اصلاح کنیم.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمدرضا کیانفر

    رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: چهل سال فرصت داشته‌ایم خودمان را از شیر نفت جدا کنیم ولی نکردیم.آقای اردکانیان،
    نخستین قدم برای نیل به این هدف متعالی همکاری 82 میلیون هموطن می‌باشد که متأسفانه در این چهل سال نه تنها قدمی برنداشتیم بلکه کاملاً برعکس همه را به جان هم انداختیم و تشنه به خون یکدیگر گردانیدیم.
    سرور گرامی،
    تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- مذاکره[…] برای دفع تهدیدات خارجی،
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

  • ناشناس

    با سلام وعرض ادب خدمت جناب وزیر ، اصلاً صحت ندارد بنده چند سال در کشور چین زندگی کردم . سیل آمد و قیمت اجناس ثابت بود ،سونامی آمد قیمت اجناس ثابت بود،ظرف پنج سال قیمت مواد غذایی یک دهم درصد هم بالا پایین نشد .
    جهت اطلاع جنابعالی قیمت برق و آب هم همین طور، و ….. این موضوع خلاف واقع هست ، راحت هم زندگی میکنند شاید جناب وزیر اطلاعاتی که دریافت کردن برای 60 یا 70 سال گذشته بوده که آنهم جای تحقیق دارد.
    در زبان فارسی ضرب المثلی داریم که می گوید (اسب راگم کردن وپی نعلش گشتن)