خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۸۷۲۶۱

واگذاری شرکت‌ها به مردم با تخفیف ۲۰ درصد!

واگذاری شرکت‌ها به مردم با تخفیف 20 درصد!

این روزها صحبت‌هایی از واگذاری سهام شرکت‌های بزرگ دولتی به مردم با تخفیف 20 درصد مطرح است که در این صورت با خرید هر واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، افراد به صورت غیرمستقیم مالک سهام تعداد زیادی شرکت می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که شش ماه از پیشنهاد سازمان بورس برای واگذاری سهام شرکت‌های بزرگ دولتی به مردم با تخفیف 20 درصد در قالب صندوق‌های قابل معامله در بورس می‌گذرد، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در هیئت واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی از مصوبه شورای هماهنگی سران قوا برای تشکیل صندوق‌های قابل معامله در بورس در واگذاری بنگاه‌های دولتی خبر داد.

طبق اعلام رئیس سازمان بورس در دی ماه 97، در این واگذاری به صورت 40 درصد نقد و 60 درصد اقساط پیشنهاد شده است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری معمولا مالک سهام تعداد زیادی از شرکت‌ها و دارایی‌ها هستند که باعث می‌شود ریسک سرمایه گذاری در آن‌ها نسبت به سهام شرکت‌ها کاهش یابد. به انواعی از این صندوق‌ها که بعد از تشکیل، سهامشان مجدد در بورس خرید و فروش می شود، صندوق‌های قابل معامله یا «ETF» می‌گویند.

به این ترتیب با خرید هر واحد از این صندوق‌ها، افراد به صورت غیرمستقیم مالک سهام تعداد زیادی شرکت می‌شوند و البته هر لحظه می‌توانند این واحدها را در بورس به فروش برسانند.

واگذاری سهام عدالت نیز از طریق همین صندوق‌ها در دست بررسی است. اما درباره واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، علی‌اکبر کریمی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در هیئت واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی از مصوبه شورای هماهنگی سران قوا برای تشکیل صندوق‌های «ETF» در واگذاری بنگاه‌های دولتی خبر داد و گفت: درباره این مصوبه سران قوا در هیئت واگذاری‌ها نیز بحث و تبادل نظر شده و بستر لازم برای تشکیل و توسعه این صندوق‌ها فراهم شده است.

نماینده مردم اراک در مجلس در گفتگو با تسنیم، گفت: اگر تشکیل صندوق‌های «ای‌تی‌اف»نهایی شود سهام بنگاه‌های اقتصادی بزرگ به آحاد مردم واگذار می‌شود.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.