کد مطلب: ۳۸۷۴۰۶

گفتگوی تجارت‌نیوز با عضو کمیسیون برنامه مجلس:

ورود مجلس به مساله افزایش حقوق کارمندان / حقوق‌ها باید طبق فرمول مجلس افزایش یابد

ورود مجلس به مساله افزایش حقوق کارمندان / حقوق‌ها باید طبق فرمول مجلس افزایش یابد

علی قربانی گفت: حذف برخی ردیف‌‌های حقوق دریافتی کارکنان از سوی دولت پس از پایان یافتن تعطیلات تابستانی مجلس شورای اسلامی با جدیت تمام در مجلس پیگیری خواهد شد.

به ‌گزارش تجارت‌نیو ز، دولت درحالی میزان حقوق تمام کارمندان دولت در سال جاری را 18 درصد افزایش داده که فیش حقوقی کارمندا ن حاکی از آن است که برخی ردیف‌‌های حقوق دریافتی نظیر اضافه‌کاری، کارانه و… را برای بسیاری از کارمندان و کارکنان دستگاه‌های خود حذف کرده است.

این اقدام مورد اعتراض و انتقاد بسیاری از کارمندان و کارکنان دولتی قرار گرفته، زیرا با اعمال چنین روشی از سوی دولت، به احتمال زیاد حقوق بسیاری از کارکنان همسطح یا حتی کمتر از میزان دریافتی آنها در سال گذشته خواهد شد که این موضوع با قانون مصوب مجلس درخصوص میزان افزایش حقوق و دستمزد کامندان و کارکنان دولتی در سال 98 مغایرت دارد.

البته هنوز مصوبه افزایش ۱۸ درصدی حقوق تمام کارکنان دولتی هم با انتقاد جدی از سوی نمایندگان مجلس مواجه است، به گفته بسیاری از نمایندگان مجلس دولت به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی دهن کجی کرده است. طبق قانون بودجه سال ۹۸ دولت مکلف شد حقوق تمام کارمندان دولتی در سال ۹۸ را با فرمول (۴۰۰ هزار تومان+ تا ۱۰ درصد) افزایش دهد.

براساس مصوبه مجلس میزان حقوق حداقل بگیران حدود ۴۲ درصد و حقوق حداکثر بگیران حدود ۱۱ درصد افزایش پیدا می‌کرد، اما دولت در مصوبه خود این فرمول ترکیبی را به افزایش ثابت تبدیل کرده و برای همه (به جز مقامات) رشد ۱۸ درصدی را در نظر گرفته است.

سوالی که مطرح می‌شود این است که واکنش مجلس نسبت به انحراف دولت از پرداخت حقوق کارمندان دولتی و قطع اضافه‌کار و کارانه آنها چیست؟

علی قربانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: موضوع حقوق کارمندان و کارکنان دولتی در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مورد بحث قرار گرفت و دولت هم به نمایندگان قول داد که مصوبه خود را اصلاح کرده و طبق قانون مصوب مجلس درخصوص میزان افزایش حقوق و دستمزد کامندان و کارکنان دولتی در سال 98 عمل کند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حذف برخی ردیف‌‌های حقوق دریافتی کارکنان از سوی دولت پس از پایان یافتن تعطیلات تابستانی مجلس شورای اسلامی با جدیت تمام در مجلس پیگیری خواهد شد. باید بررسی کرد چرا با وجود قولی که دولت به نمایندگان مجلس داده، این اقدام صورت گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون بودجه سال ۹۸ دولت مکلف است که حقوق تمام کارمندان دولتی در سال ۹۸ را ۴۰۰ هزار تومان به اضافه تا 10 درصد افزایش دهد. دولت باید همان فرمولی که مجلس تصویب کرده است را در رابطه با حقوق کارمندان اجرایی کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.