کد مطلب: ۴۱۲۷۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حاشیه‌های جلسه مجلس درباره گرانی بنزین + تصاویر

حاشیه‌های جلسه مجلس درباره گرانی بنزین + تصاویر

جلسه علنی امروز مجلس با حاشیه‌های بسیاری همراه بود، بسیاری از نمایندگان نسبت به نحوه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش قیمت بنزین و عدم آگاهی مردم از این سیاست دولت انتقاد کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی آثار افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالا‌ها و خدمات از جمله موضوعاتی بود که امروز دوشنبه چهارم آذر ماه در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت.

پیش از برگزاری جلسه امروز وزیر صمت در روز 27 آبان ضمن اشاره به این که به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت‌ها را نخواهیم داد، گفته بود: ما ابتدا از خودمان شروع کردیم و مجوز افزایش قیمت دستگاه‌های دولتی را لغو کردیم ضمن اینکه در شرایط کنونی دستگاه‌های دولتی حتی نباید تقاضای افزایش قیمت کنند و اگر هم تقاضا کنند تنظیم بازار آن را نخواهد پذیرفت.

با این که وزیر صمت حتی از لغو مجوزهای پیشین خبر داده بود اما علی لاریجانی، رئیس مجلس در جلسه امروز مجلس گفت: گزارشاتی مبنی بر افزایش قیمت برخی اجناس شرکت‌های دولتی به ما رسیده است.

از مهم‌ترین موضوعاتی که بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز به آن پرداختند این بود که چرا افزایش قیمت بنزین از پیش به مردم اطلاع داده نشد و با این کار هم مردم و هم مجلس غافلگیر شدند.

نحوه عملکرد علی لاریجانی در موضوع گرانی بنزین نیز از دیگر مباحثی بود که از سوی نمایندگان مطرح شد.

برخی از نمایندگان مجلس از اعتراض کسانی که یارانه انرژی را دریافت نکرده‌اند، گفتند و خواستار این شدند که دولت در خصوص کسانی که خود را مشمول دریافت یارنه انرژی می‌دانند و درخواست خود را ثبت کرده‌اند تصمیم‌گیری عادلانه‌ای صورت گیرد.

حسین مدرس‌خیابانی، قائم‌مقام وزیر صمت نیز در این جلسه حضور داشت و در خصوص کنترل قیمت‌ها گفت: برای تنظیم بازار در سه حوزه اقدامات مهمی صورت گرفته تا تبعات افزایش قیمت بر سایر کالاها تأثیر نگذارد که اقدامات در حوزه تأمین، توزیع و کنترل بازار از جمله این اقدامات است.

وی همچنین در خصوص نظارت بر قیمت‌ها گفت: چهار هزار و 600 بازرس پس از اجرای طرح از مراکز تولید و توزیع بازدید کرده‌اند تا افزایش قیمتی با موج سواری و اصلاح قیمت بنزین صورت نگیرد.

برخی از نمایندگان در سخنرانی خود اعلام کردند که کنترل قیمت کالا ممکن نیست و از دولت خواستند که قول عدم افزایش قیمت‌ها را ندهند؛ زیرا قیمت کالا تابع نرخ تورم، قیمت دلار و بنزین است.

یکی از نمایندگان نیز نسبت به احتمال افزایش قیمت گازوئیل هشدار داد که اگر قیمت گازوئیل نیز گران شود باید فاتحه اقتصاد کشور را خواند چون خساراتش دو برابر خسارت افزایش بهای بنزین خواهد بود.

6 2 3

3 3 1

10 19

4 3 2

2 3 1

7 3 1

1 3 1

8 4 1

5 4 1

منبع عکس: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.