کد مطلب: ۴۵۶۷۱۰

رئیس کل بانک مرکزی:

ارز فقط به مواد اولیه، دارو و کالا‌ی اساسی اختصاص می‌یابد

ارز فقط به مواد اولیه، دارو و کالا‌ی اساسی اختصاص می‌یابد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در تامین ارز برای واردات گشاده‌دستی نمی‌کنیم و ارز فقط برای تامین مواد اولیه، دارو و کالا‌های اساسی اختصاص می‌دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران با بیان اینکه اگر بنا باشد همه کالا‌ها را از خارج تامین کنیم تولید ملی شکل نمی‌گیرد، ادامه داد: سیاست‌های ارزی برای این است که بتوان نیاز ارزی کشور را در کنار حمایت از بخش تولید و تولیدکنندگان کشور تامین کرد.

او گفت: دیگر مثل گذشته در تامین ارز برای بخش‌های مختلف از جمله واردات گشاده دستی نمی‌کنیم و آن را فقط برای تامین مواد اولیه، دارو و کالا‌های اساسی اختصاص می‌دهیم.

همتی اظهار داشت: سختگیری‌های ارزی در دو بخش میان و بلند مدت اتخاذ می‌شود و تلاش می‌کنیم تا با شکل‌گیری تولید، صادرات کشور از واردات پیشی بگیرد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اخبار نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی کشور رشد خوبی را طی می‌کند و آمار سال گذشته نیز با وجود پیش بینی رشد منفی اقتصاد غیر نفتی کشور، در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعت رشد خوبی داشت.

وی خاطرنشان کرد: خود این پیش‌بینی‌ها موجی را در جامعه ایجاد می‌کند، اما در پایان سال ۹۸، با وجود همه فشار‌های اقتصادی، شاهد رشد مثبت اقتصاد غیرنفتی کشور بودیم.

همتی ادامه داد: میزان رشد اقتصادی در سال ۹۸ در بخش کشاورزی ۸.۸ درصد و صنعت و معدن ۲.۳ درصد ثبت شد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: رشد بخش خدمات تا پایان فصل سوم سال ۹۸ مثبت و قابل توجه بود و شاخص ۳.۸ درصد را نشان می‌داد، اما در اسفند با شیوع ویروس کرونا این بخش دچار شوک شد.

وی اضافه کرد: بخش خدمات در شکل‌گیری تولید ناخالص داخلی نقش دارد و با شیوع ویروس کرونا در فصل چهارم سال ۹۸، شاهد رشد منفی ۰.۲ درصدی بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.