کد مطلب: ۴۸۱۶۹۲

یک عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

مخالفان طرح جدید کمک معیشتی / آیا یارانه ۱۲۰ هزار تومانی پرداخت می‌شود؟

مخالفان طرح جدید کمک معیشتی / آیا یارانه 120 هزار تومانی پرداخت می‌شود؟

برخی از نمایندگان مجلس و دولتی‌ها مخالف طرح پرداخت یارانه 120 هزار تومانی هستند، علت مخالفت‌ها با این طرح چیست؟

کلیات طرح پرداخت یارانه 120 هزار تومانی خرید کالا در روز سه‌شنبه هفته گذشته با 213 رای موافق نمایندگان مجلس تصویب شد و تنها پنج نفر از نمایندگان حاضر در جلسه (242 نفر) با این طرح مخالفت کردند.

جعفر قادری، یکی از اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه که از مخالفان این طرح است و در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: الان دولت 180 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، این که دوباره یک هزینه زیادی را تحمیل کنیم دولت مجبور می‌شود پول چاپ کند.

وی افزود: اگر دولت مجبور شود از محل افزایش پایه‌پولی این طرح را اجرا کند، قطعا موجب افزایش نقدینگی می‌شود و تورم شدیدی را به دنبال خواهد شد.

به گفته یکی از نمایندگان، در روز تصویب این طرح نماینده دولت با آن مخالفت کرده، اما نمایندگان مجلس مصر هستند که دولت باید برای آن فکری کند و با این شرایط چاره‌ای نیست و مردم در فشار هستند.

مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه‌وبودجه کشور نیز معتقد است اجرای این طرح ممکن نیست چون پولی وجود ندارد.

وی معتقد است: ما در هزینه‌ها و مصارف حتی چوب‌به‌چوب هم نیستیم و این طرح هزینه مضاعفی را تحمیل می‌کند.

براساس این طرح قرار است یارانه خرید کالاهای اساسی تا سقف پنج نفر پرداخت شود اما مبلغ آن برای گروه‌های مختلف متفاوت است، 20 میلیون از جمعیت کشور که اغلب افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی یعنی بهزیستی و تامین اجتماعی هستند مبلغ 120 هزار تومان به‌ازای هر نفر تا سقف 600 هزار تومان دریافت می‌کنند.

برای گروه دوم نیز که شامل 40 میلیون نفر دیگر از جمعیت کشور است مبلغ 60 هزار تومان به ازای هر نفر تا سقف 300 هزار تومان پرداخت می‌شود. این طرح حدود 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. این طرح به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.