کد مطلب: ۵۱۱۵۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۲ برابر شدن یارانه‌ها برای خانوار کافی است؟

۲ برابر شدن یارانه‌ها برای خانوار کافی است؟

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس قرار است یارانه پرداختی سال آینده دو برابر شود، اما گروهی از مردم این افزایش یارانه‌ها را کافی نمی‌دانند و برخی دیگر نیز می‌گویند با این کار باید منتظر افزایش تورم باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس قرار است یارانه پرداختی سال آینده دو برابر شود. دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی یکی و در قالب یک یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به ۲۰ میلیون نفر مبلغ ۹۰ هزار تومان، ۲۳ میلیون نفر مبلغ ۱۳۶ هزار تومان، به ۲۵ میلیون نفر مبلغ ۱۸۸ هزار تومان، به ۱۰ میلیون نفر عضو بهزیستی و کمیته امداد مبلغ ۲۶۷ هزار تومان و پرداخت می‌شود.

در امسال به ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور هر دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین واریز شده که برای یک خانواده چهار نفره مبلغ ۱۷۲ هزار تومان یارانه بنزین و ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی پرداخت شده است. اما با توجه به مصوبه کمیسیون در سال آینده حداقل باید ماهانه ۵۴۴ هزار تومان واریز شود.

اما برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز می‌گویند که این مبلغ نیز نمی‌تواند جوابگوی هزینه‌های خانوار باشد. برخی دیگر نیز معتقدند که این مصوبه کمیسیون تلفیق تورم بیشتر را به دنبال دارد.

منتظر تورم بیشتر باشیم؟

«اگر یارانه راصد برابرهم کنند چون ارز ۴۲۰۰حذف میشه گرونی باسرعتی معادل سرعت نور از همه سبقت میگیره واون همیشه جلوتر از ما حرکت میکنه پس دلتونو الکی خوش نکنید همه اقلام نجومی گرون میشن پس یارانه یعنی کشک.»

«به بدبخت بیچارهاکه نمیدن به هرکی خودشون بخوان میدن»

«یارانه رو با دلار حساب کنین مثلا ۴۵دلار بدین»

«مجلس محترم لطف کنید اول مشمولان را بروزرسانی کنید ومعلوم بشه که کی در کدام دهک قرار دارد بعدا این یارانه ها را توزیع کنید . الان کلی اشتباه شده . کارگرفصلی می بینیم معیشتی نمی گیره اما کشاورز ویا دامداری داریم که تمام یارانه ها را می گیرند»

«با این واریزها و صد برابر این هم نمیشه با این گرانی زندگی کرد ،خدا به داد برسه.»

«خودمونو برای گرانی بعدی آماده کنیم»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.