کد مطلب: ۵۵۷۴۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به حضور فرهاد رهبر در دولت جدید / مهره کلیدی یا مدیر چرخشی؟

واکنش‌ها به حضور فرهاد رهبر در دولت جدید / مهره کلیدی یا مدیر چرخشی؟

یک ماه تا تنفیذ ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس دولت سیزدهم باقی مانده و هنوز اخبار رسمی از کابینه او منتشر نشده است. در این میان یکی از کسانی که نام او برای پست گرفتن در کابینه رئیسی شنیده می‌شود، فرهاد رهبر است. اما واکنش مردم به حضور او در کابینه چه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدود یک ماه مانده تا مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی. بعد از این مراسم زمان ابراهیم رئیسی شروع می‌شود برای اجرایی کردن وعده‌هایش. وعده‌هایی که حول محور اقتصاد کشور بود.

اما باید دید رئیسی برای اجرایی کردن این وعده‌ها کابینه خود را چگونه می‌چیند. یکی از کسانی که این روزها نامش به‌عنوان یکی از مهره‌های اقتصادی دولت جدید مطرح می‌شود «فرهاد رهبر» است. برخی بر این باورند که فرهاد رهبر یا پست معاون رئیس جمهور را می‌گیرد یا وزارت اقتصاد و دارایی را.

گفته می‌شود کسی که برنامه‌های اقتصادی ابراهیم رئیسی را هنگام انتخابات آماده کرد، فرهاد رهبر بوده. اما فرهاد رهبر در کارنامه خود چه دارد که این گمانه‌زنی‌ها را تقویت می‌کند؟

نام فرهاد رهبر در همه دولت‌ها دیده می‌شود. در دولت هاشمی رفسنجانی، مدیرکل مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری و در دولت محمد خاتمی، معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات بود.

در دولت احمدی‌نژاد نیز ابتدا ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر عهده گرفت و بعد از آن رئیس دانشگاه تهران شد. ریاست فرهاد رهبر بر دانشگاه تهران در آن زمان بسیار خبرساز شد. هنوز برخی از دانشجویان دانشگاه تهران از تجربیات خود در آن دوران می‌گویند که او فضای دانشگاه را سیاست‌زده را کرده بود.

اما فرهاد رهبر در دولت روحانی نیز از پست اجرایی بی‌نصیب نبود. او در دولت روحانی، عضو و نایب رئیس شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور بود.

همکاری فرهاد رهبر با رئیسی گمانه‌ها را بیش از پیش تقویت می‌کند. فرهاد رهبر پیش از این مشاور اقتصادی ابراهیم رئیسی در آستان قدس رضوی بود. او هم در انتخابات سال ۹۶ و هم در انتخابات ۱۴۰۰ ابراهیم رئیسی را برای ثبت‌نام همراهی کرد. البته در انتخابات امسال نیز در ستاد رئیسی حضور داشت.

آزموده را آزمودن خطاست

تجارت‌نیوز پیش‌تر در گزارشی به این موضوع پرداخت. در ادمه نظر برخی از مخاطبان را نسبت به این موضوع می‌خوانید:

«فرهاد رهبر اگر در دولت‌های دیگر کارآمد می‌بود نتیجه‌اش را می‎دیدیم. آزموده را آزمودن خطاست.»

«ریاست فرهاد رهبر در دانشگاه تهران بسیار ناکارآمد بود.»

«مسئولان در ایران بازنشسته نمی‌شوند بلکه از شغلی به شغل دیگر می‌روند.»

«چه مسئولیت‌های بی‌ربطی داشته، احتمالا توانایی او بالاست!»

«امتحان پس‌داده ها را نباید دوباره برگردانند.»

«فرهاد رهبر نقش نوبخت برای روحانی را بازی می‌کند.»

«در همه دولت‌ها بوده؟ از مدیران چرخشی است.»

«مردم مجبور هستند مسئولانی را تحمل کنند که در یک دایره فقط پستشان عوض می‌شود، شخص جدیدی اجازه ورود به این دایره را ندارد.»

«چینش کابینه رئیسی بر مبنای تخصص و کارآمدی است.»

«بهتر است افراد جدیدتر با راهکارهای بهتر به کار گرفته شوند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.