فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۵۸۹۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واریز یارانه معیشتی تیر تا ساعتی دیگر / یارانه‌بگیران حذف می‌شوند؟

واریز یارانه معیشتی تیر تا ساعتی دیگر / یارانه‌بگیران حذف می‌شوند؟

یارانه معیشتی بنزین تا ساعتی دیگر به حساب سرپرستان خانوار ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود. در این هفته زمزمه‌هایی از حذف یارانه‌بگیران و ثبت‌نام‌های جدید منتشر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس زمان‌بندی ماه‌های گذشته و اعلام سازمان برنامه‌وبودجه باید تا ساعتی دیگر یارانه معیشتی بنزین واریز شود.

در روز سه‌شنبه در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بیستمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز پنج شنبه مورخ ۱۰ تیر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

حدود ۶۰ میلیون نفر این یارانه را می‌گیرند. همچنین مبلغ این یارانه همانند ماه‌های قبلی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

حدود هفت میلیون نفر از کسانی که یارانه معیشتی می‌گیرند در آذر پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را گرفتند که هفتمین قسط آن از یارانه این ماه وام‌گیرندگان کسر می‌شود.

در خصوص یارانه‌های خانوار دو خبر دیگر در این هفته منتشر شد. یکی اطلاعیه وزارت کار درباره ثبت‌نام جدید برای یارانه و دیگری پیامک‌های حذف یارانه.

در روز سه‌شنبه هفته جاری، ز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: کسانی که در سال ۱۳۹۳ از ثبت‌نام یارانه‌ها جا‌مانده یا افرادی که خانواده آنها یارانه‌بگیر نبوده اما با ازدواج از خانواده جدا شده‌اند چنانچه متقاضی دریافت یارانه هستند، می‌توانند طبق شرایطی که اعلام خواهد شد برای ثبت نام اقدام کنند‌.‌

در مصوبه هیات وزیران که ابتدای خرداد تصویب شد، ثبت‌نام جدید را برای دو نوع یارانه نقدی و معیشتی بنزین در نظر گرفته بود اما آنچه که از اطلاعیه وزارت کار برمی‌آید این است که وزارت کار برای ثبت‌نام یارانه نقدی برنامه‌ریزی کرده است.

در همین خصوص نیز پیامک‌هایی با موضوع «یارانه شما قطع شد؛ ثبت نام در لینک ارسالی» برای برخی از یارانه‌بگیران ارسال شده که رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها این پیامک‌ها را جعلی عنوان کرد.

به گفته او هرگونه اطلاع‌رسانی در مورد یارانه نقدی اعم از ثبت‌نام، حذف و سایر موارد فقط از طریق سایت رسمی این سازمان و وزارت کار و رفاه اجتماعی و یا رسانه ملی، رسانه‌های معتبر و ارباب جراید صورت می‌گیرد.

چرا یارانه معیشتی برای برخی از مردم واریز نشد؟ برای پاسخ این سوال گزارش زیر را بخوانید:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.