کد مطلب: ۶۲۲۶۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سود سهام عدالت برای هر سهامدار چقدر است؟

سود سهام عدالت برای هر سهامدار چقدر است؟

یک سهامدار یک میلیون تومانی مبلغ ۳۷۰ هزار تومان سود دریافت کرد، با سه برابر شدن کل سود سهام عدالت، این سهامدار باید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان سود دریافت کند. دیگر سهامداران باید چقدر سود دریافت کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سود سهام عدالت با یک ساله برای سهامدار تاخیر واریز می‌شود، در واقع باید سال مالی برای این شرکت‌ها تمام شود تا آنها میزان خود را تعیین کنند. یعنی سود حاصل از فعالیت شرکت‌های سهام عدالتی در سال ۱۳۹۹ امسال واریز می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده که سود سهام عدالت برای سهامداران نسبت به پارسال سه برابر شده است.

حسین قربان‌زاده می‌گوید که جمع سود سال ۹۸ که سال گذشته به حساب سهامداران پرداخت شد، حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امسال این عدد به بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید.

در سال گذشته یک سهامدار یک میلیون تومانی مبلغ ۳۷۰ هزار تومان سود گرفت. با سه برابر شدن کل سود سهام عدالت، این فرد باید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان سود دریافت کند.

از آنجایی که سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی برای سهامداران در سال گذشته ۲۰۰ هزار تومان بوده، امسال باید ۶۰۰ هزار تومان دریافت کنند.

کسانی که دارنده سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی است در سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار تومان سود دریافت کرد. این سود برای امسال مبلغ ۵۴۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

همچنین سود سهام عدالت برای پورتفوی ۴۵۲ هزار تومانی معادل ۵۰۴ هزار تومان است، این سهامداران در سال گذشته ۱۶۸ هزار تومان سود گرفتند.

چه کسی سود سهامدار را می‌دهد؟

رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین اعلام کرد که این سازمان سود را به حساب سهامدار واریز می‌کند ما بر اساس قانون شرکت‌های سهام عدالتی دیگر در اختیار سازمان خصوصی‌سازی نیستند.

از خرداد پارسال سهامداران سهام خود را به دو روش مستقیم و غیرمستقیم آزادسازی کرده‌اند. مدیران سابق سازمان خصوصی‌سازی نیز در سال گذشته اعلام کردند که آخرین سودی که این سازمان به حساب سهامداران واریز می‌کند، سود سهامداران در سال ۹۸ است.

همچنین این سازمان هنوز موفق نشده است که ۱۰ درصد از سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ را از شرکت‌های سهام عدالتی دریافت کند، در واقع پس از گذشت ۱۰ ماه هنوز خبری از باقی مانده این سود نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    پارسال ۹۵۰۰ میلیارد امسال ۳۱۰۰۰میلیارد یعنی ۳/۲۶ برابر. پارسال اگه ۲۰۰. هزارتومان دادن امسال میشه ۶۵۰هزارتومان محاسبه کنید نفری ۱۰۰هزارتومان کمتربدن چه مبلغی میشه بله ۴۷۷۰۰۰۰۰۰۰میلیارد تومان گم وگورمیشه

    • ناشناس

      همه سود رو نقدی نمی‌دن بعضی از شرکتها مقداری رو تبدیل به سهام میکنن

  • ناشناس

    همش الکیه حالا خودتون میبینید اگه دولت سر حرفش موند من اسم خودم عوض میکنم
    سهام ما گذاشته بود اومدین گفتین به دستور رهبر که گفته سهام آزاد کنید هرکس خواست بفروشه پولش بزنه به جیب هرکی هم نخواست بزارش بمونه تا عمر داره هی سودش بخوره پس کو؟ماکه آزاد سازی زدیم گفتین فقط میتونی ۳۰درصد بفروشی ماهم ۵۰۰هزار هزینه کردم ۶ماه افتادیم به دردسر گول شمارو خوردیم گذاشتیم برا فروش اما هیچی الان ۲سال میگذره برا ما واریز نشد که نشد خوردنش یه آبم روش خدا جای حق نشسته انشاالله یک به یک کرونا بگیرید بمیرین ???????????????????????????????????????

  • ناشناس

    فک نکنم انقد پول بدن ،اینارو متم میشناسم شماهام میشناسید

  • ناشناس

    دروغ

  • J

    سهام من ۳۲۵ هراره چقد سود میدن

  • ...

    چرا دروغ میگین سال پیش من ک ۴۹۲ تومنی بودم ۷۰ تومن ریختن امسالم خیلی بریزن برام ۲۰۰ تومنه چرت و پرت نگین لطفا

    • ناشناس

      دقیقا برای ما هم ۷۰ تومن بود

  • ...

    برامن ک سال پیش ۷۰ ریختن ۴۹۲ تومنی ام هستم ،اصلا ۱۸۰ تومنی درکار نبود

  • ناشناس

    چرابه مابسته معیشتی ماه رمضان واریزنشده خب ماهم زیرخط فقرهستیم

  • Ftm

    379 چقدر سود سهامشه ؟؟

  • ناشناس

    سلام من سهام عدالت ۱ میلیونی دارم ولی ۴۴۰برام واریزشدچرا