کد مطلب: ۶۲۶۱۴۹

اعلام زمان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

اعلام زمان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رحیم زارع در توضیح مصوبات امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت : کمیسیون تلفیق تصویب کرد که از محل بند و تبصره ۲ بایحه بودجه همسان سازی بازنشستگان در سال آینده انجام شود.

وی افزود: همچنین مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تبدیل کارانه های پرستاری از سر جمع مالیات سیگار اختصاص پیدا کرد.

زارع اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ مقرر شد مربیان قرآنی تبدیل وضعیت شده که منابع این کار از سر جمع بودجه عمومی تامین می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای دانشجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ برای اشتغال زندانیان حین و بعد از حبس تصویب شد.( ایسنا )

قانون منع به کارگیری بازنشستگان اصلاح شد؟

به نقل از تسنیم ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۸ بهمن) قوه مقننه در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح تبصره (۱) قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با ۷۳ رأی موافق، ۱۰۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع با کلیات این طرح مخالفت کردند.

این طرح کارشناسی شده است

مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح کلیات این طرح بیان کرد: بر اساس این طرح بازنشستگان به جای جانبازان بالای ۵۰ درصد، جانبازان ۲۵ درصد و رزمندگان و آزادگان دارای دو سال و بیشتر سابقه حضور داوطلبانه در جبهه یا اسارت و همچنین همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد از شمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مستثنا می شوند.

وی افزود: در قانون قبلی شاهد بودیم که جانبازان بالای ۵۰ درصد از این قانون مستثنا شده بودند در حالی که اکثر این قشر تحت مداوا یا درمان بوده و عملا امکان استفاده از خدمات آنها در دوران بازنشستگی وجود نداشت با این اصلاح از خدمات جانبازان بالای ۲۵ درصد در دوران بازنشستگی می توان استفاده کرد. همچنین در قانون قبلی رزمندگان و آزادگان دارای سه سال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه یا اسارت از قانون مستثنا شده بودند و به افرادی که دو سال در صحنه حضور داشتند توجه نشده بود.

انصاری گفت: این طرح با حضور همه بخش ها کارشناسی شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.