کد مطلب: ۶۲۷۹۰۰

دادستان کل: وضعیت معیشتی کارگران خوب نیست/ همه کمک کنند

دادستان کل: وضعیت معیشتی کارگران خوب نیست/ همه کمک کنند

دادستان کل کشور گفت: وضعیت معیشتی کارگران وضعیت خوبی نیست و همه باید کمک کنند تا رضایت کارگرها جلب شود. باید حقوق این قشر زحمتکش رعایت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دادستان کل کشور در نوزدهمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی گفت: وضعیت معیشتی کارگران وضعیت خوبی نیست و همه باید کمک کنند تا رضایت کارگرها جلب شود. باید حقوق این قشر زحمتکش رعایت شود. طبیعتاً مشکلات کارگری وجود دارد و باید مجلس شورای اسلامی و دولت محترم شرایطی ایجاد کنند که هم شرایط کارگر و هم شرایط کارفرما بهبود یافته و مشکلات پیش رو حل‌وفصل شود.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری اظهار کرد: همه می‌دانیم که قوام و پایداری هر کشور و ملتی بستگی به وضعیت اقتصادی‌اش دارد. مقام معظم رهبری چندین سال است به این مسئله توجه و تاکید دارند. اما متأسفانه در این سال‌ها کسی به این منویات توجهی نداشته است. ایشان مسائل اقتصادی کشور را جنگ اقتصادی دانسته و برای آن قرارگاه ایجاد نمودند. اما متأسفانه مدیران ذی‌ربط به اهمیت موضوع واقف نبوده و آماده این جنگ نبودند.

منتظری یکی از موانع تولید را قاچاق دانسته و گفت: رهبری بر مبارزه با قاچاق کالا تاکید جدی داشته و دارند و حتی اعلام نمودند که باید کالای قاچاق لوکس را به آتش کشید اما گوش شنوایی نبود و اکنون هنوز آثار آن بی توجهی‌ها را می‌بینیم. اگرچه خوشبختانه دولت سیزدهم رویکرد تحقق اهداف انقلاب و منویات معظم رهبری را دارد اما عملی کردن و حل کردن مسائل موجود زمان‌بر است و در این مدت کوتاه امکان حل همه مسائل و گرفتاری‌ها نیست.

بخش خصوصی به کمک دولت بیاید

وی افزود: بخش دولتی و بخش خصوصی باید مکمل و همراه هم باشند تا بتوان به مشکلات فائق آمد. اخیراً هم مقام معظم رهبری جلسه با تولیدکنندگان داشتند و به برخی مسائل اشاره و سرفصل‌هایی را هم برای برون‌رفت از مشکلات اعلام نمودند. اکنون باید بخش خصوصی با کمک دولت عزم خود را جزم کند و با تلاش خود به دنبال پیشرفت و رونق اقتصاد کشور باشد.‌

منتظری بر همکاری و تعامل همه جانبه دستگاه قضائی با تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: همه می‌دانیم که قوه قضائیه در خصوص مسائل اقتصادی وظیفه و تکلیفی ندارد اما پس از دستور و منویات مقام معظم رهبری آماده هرگونه همکاری و کمک به تولیدکنندگان است و هر جا که نیاز به همراهی باشد حتماً همراه و در کنار شما خواهد بود.

دادستان کل کشور اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که حدود ۹۸ درصد سرمایه بانک‌ها سرمایه و سپرده مردم است و ما هم باید مدافع این حق مردم و بانک‌ها هم باشیم. اما اجازه نمی‌دهیم بانک‌ها برخلاف دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های بانک مرکزی اقدام کنند. دریافت سود مرکب‌ هم بر اساس شرع اسلام حرام است و هم بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ممنوع است و ما اجازه نمی‌دهیم بانک‌ها از دستورات سرپیچی کنند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین گلایه‌های مردم وضعیت خودروها است، گفت: باید همه تلاش کنیم تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد و کارگران و کارفرمایان و نهایتاً مردم از وضعیت تولید کشور رضایت داشته باشند.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.