کد مطلب: ۶۴۵۰۵۰

افزایش حقوق موجب تورم می‌شود

افزایش حقوق موجب تورم می‌شود

سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت نهم و دهم گفت: رشد نقدینگی همچنان نگران‌کننده است و باید در خصوص مهار و مدیریت نقدینگی تمرکز کنیم وگرنه فضای تورمی کشور شدیدتر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با افزایش حقوق در سال جدید باید منتظر تورم شدیدتر بود؟

سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت نهم و دهم در گفتگو با گسترش‌ نیوز می‌گوید: در حوزه اقتصادی مسائلی وجود دارد که بسیار مهم است.

اتفاقاتی که در منطقه رخ داده است و یا جنگ میان روسیه و اوکراین و همچنین مذاکرات میان ایران و کشورهای اروپایی بر سر توافقات هسته‌ای از مسائلی است که در اقتصاد ایران بسیار تاثیر خواهد گذاشت.

در مجموع آمارهایی که بانک مرکزی و مرکز آمار ایران منتشر کرده‌اند. حکایت از آن دارد که از فصل سوم سال ۱۴۰۰ عملکرد متغییرهای رشد اقتصادی بهبود پیدا کرده است و نیاز است که کماکان بر این حوزه تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم.

او اضافه کرد: در حوزه تورم، رشد نقدینگی همچنان نگران‌کننده است و باید در خصوص مهار و مدیریت نقدینگی تمرکز کنیم. وگرنه با درنظر گرفتن مسائلی از جمله افزایش حدود ۶۰ درصدی نرخ دستمزدها و رشد نقدینگی می‌توان گفت که فضای تورمی کشور شدید است و همچنان عوامل تورمی در کشور جریان دارد.

البته سیاست‌های دولت در حوزه حمایت و تخصیص یارانه‌ها از موارد مهمی است که باید بطور حتم بر آن تمرکز شود. بنده معتقدم بر اساس ظن و گمان یا به قول اقتصاددان‌ها «پیش‌بینی‌های گذشته نگر» پیش نرویم. بلکه باید کنکاش کنیم و از دولت بخواهیم که برنامه‌های شفافی در حوزه اقتصادی ارائه دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر گاه دولت‌ها به این سمت رفت که از ظرفیت‌های ملی و مردمی استفاده کنند، موفق شدند، شخص آیت الله رئیسی به این نکته توجه کرده و تلاش دارند از ظرفیت های ملی و مردمی برای حل مشکلات کشور استفاده کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.