کد مطلب: ۶۴۵۶۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌د

جزئیات وام دو میلیارد تومانی مسکن جوانان/ شرایط دریافت چیست؟

جزئیات وام دو میلیارد تومانی مسکن جوانان/ شرایط دریافت چیست؟

افزایش تسهیلات وام مسکن جوانان شامل حال چه کسانی خواهد شد؟ صاحبان کدام حساب ها می توانند از این پس برای خرید مسکن تا سقف ۲ میلیارد تومان وام بگیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابر اعلام بانک مرکزی از این پس تسهیلات مسکن جوانان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت؛ این تسهیلات دقیقا چیست و از این پس شامل حال چه کسانی می‌شود؟

شب گذشته اعلام شده که با موافقت بانک مرکزی قرار است سقف تسهیلات مسکن جوانان تغییر کند. بنابر این خبر از این پس صاحبان این حساب‌ها می‌توانند به شرط واجد شرایط بودن از ۱٫۴ میلیارد تا ۲ میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت کنند.

مشمولان تسهیلات جدید چه کسانی هستند؟

پیگری‌های تجارت‌نیوز از بانک مرکزی و بانک مسکن که تنها بانک عامل پرداخت‌کننده وام مسکن جوانان محسوب می‌شود، نشان می‌دهد که این افزایش از فروردین ۱۴۰۱به بعد شامل حساب‌های جدید می‌شود.

به بیان دیگر تمامی حسابهایی که تا پیش از این تاریخ افتتاح شده‌اند؛ فارغ از میزان موجودی و زمان بازگشایی آن مشمول دریافت تسهیلات به نرخ قدیم هستند.

البته صاحبان این حساب‌ها برای استفاده از سقف جدید تسهیلات، اجازه افتتاح حساب جدید را دارند؛ گشایش حساب جدید هیچ تعارضی با دایر ماندن حساب قدیمی ندارد اما در نهایت وام مسکن جوانان برای یک مرتبه اعطا می‌شود.

حساب مسکن جوانان، حسابی با شرایط خاص

برای استفاده از تسهیلات مسکن جوانان هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. در این خصوص استثنایی وجود دارد. با موافقت بانک مرکزی مادران این اجازه را دارند تا به صورت مستقل برای فرزندانشان این حساب را افتتاح کنند.

از طرف دیگر افراد سالخورده هم می‌توانند چنین حسابی را به نام خودشان بازگشایی کنند. تنها یک شرط کلی برای عموم صاحبان حساب هست. باید در بازه زمانی ۵ تا ۱۵ ساله موجودی حساب تا سقف مورد نظر تکمیل شود.

تاثیر افزایش تسهیلات مسکن بر بازار مسکن

موافقت بانک مرکزی با افزایش ۱۰۰ درصدی سقف تسهیلات مسکن جوانان در راستای حمایت از قانون جهش تولید مسکن بوده است.

در چارچوب جدید صاحبان حساب مسکن جوانان در تهران ، مراکز استانها و شهرهای بزرگ ( بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت) می‌توانند به ترتیب تا سقف ۲ میلیارد، ۱٫۷ میلیارد و ۱٫۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

با توجه به نحوه رسانه ای شدن این خبر، انتظار می‌رود بخشنامه اجرای آن طی روزهای آینده نهایی و ابلاغ شود.

پیش بینی می‌شود که در نتیجه افزایش سقف وام مسکن جوانان بر تعداد متقاضیان گشایش حساب های مسکن جوانان افزوده شود. شعب بانک مسکن نیز در سراسر کشور با حجم زیادی از مراجعان روبرو شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.