خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۲۰۵

اپل همچنان محبوب‌ترین برند

اپل همچنان محبوب‌ترین برند

مؤسسه DeviceAtlas گزارش آماری خود را از سه‌ماهه دوم سال ٢٠١٦ در حوزه بازار گوشی‌های هوشمند ارائه کرد.این گزارش به پنج سرفصل، سازندگان عمده گوشی‌های هوشمند، اندازه، وضوح و تراکم پیکسلی، پوشش شبکه‌های LTE Advanced، LTE و VoLTE، سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند و پراستفاده‌ترین مدل‌های گوشی‌های هوشمند پرداخته است. براساس گزارش این مؤسسه، برای حصول نتیجه

36ca0dfa2a364e147ecb5b1eef837233_XL.jpg مؤسسه DeviceAtlas گزارش آماری خود را از سه‌ماهه دوم سال ٢٠١٦ در حوزه بازار گوشی‌های هوشمند ارائه کرد.
این گزارش به پنج سرفصل، سازندگان عمده گوشی‌های هوشمند، اندازه، وضوح و تراکم پیکسلی، پوشش شبکه‌های LTE Advanced، LTE و VoLTE، سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند و پراستفاده‌ترین مدل‌های گوشی‌های هوشمند پرداخته است. براساس گزارش این مؤسسه، برای حصول نتیجه بهتر، از هر قاره ٢٠ بازار بزرگ گوشی هوشمند برای آنالیز ترافیک وب انتخاب شدند تا محبوبیت کنونی برندهای گوشی هوشمند و میزان تغییرات این محبوبیت‌ها مشخص شود.
با وجود اینکه آمار فروش گوشی‌های هوشمند‌ اپل از سامسونگ کمتر است، در برخی کشورها گوشی‌های هوشمند اپل بیش از ٥٠ درصد از ترافیک وب را به خود اختصاص می‌دهند. این پدیده احتمالا به این دلیل است که اپل گوشی‌های هوشمند‌ رده‌بالایی تولید می‌کند که عمرشان بیشتر از گوشی‌های اندرویدی است. آیفون معمولا در مناطق شهری خریداری و استفاده می‌شود که طبیعتا پوشش خوب اینترنت در این مناطق باعث می‌شود آمار بازدید از وب‌سایت‌های مختلف توسط کاربرانی که از آیفون استفاده می‌کنند بالا رود. در کشورهای استرالیا، کانادا، ژاپن، عربستان سعودی، انگلستان و آمریکا اپل محبوب‌ترین برند گوشی هوشمند بوده و ٥٠ تا ٦٠ درصد از سهم ترافیک وب را در دست دارد. البته تضمینی وجود ندارد که اپل بتواند سیطره خود را در این کشورها حفظ کند، چراکه سال گذشته، از حیث سهم ترافیک وب، سال خیلی خوبی برای اپل نبود. همچنین به گزارش مؤسسه گارتنر، سامسونگ با دراختیارداشتن بیش از ٢٤ درصد از بازار گوشی هوشمند دنیا، از منظر فروش پیشتاز است. این امر به‌وضوح در آمار ترافیک وب DeviceAtlas نیز مشهود بوده و آمار بازدید از وب‌سایت‌ها توسط کاربران گوشی‌های هوشمند‌ سامسونگ در همه کشورها بالاست.
در مقایسه با اپل، سهم سامسونگ از ترافیک وب به شکل متوازن‌تری در سطح دنیا توزیع شده، به‌جز کشور ژاپن که در آن بعضی از دیوایس‌های سامسونگ توسط اپراتورهای مخابراتی برندگذاری شده و ممکن است نتایج را نادرست نشان دهد. در سه‌ماهه دوم سال ٢٠١٦، سامسونگ در کشورهای مصر، آلمان، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی و ترکیه محبوبیت بیشتری داشته است. سهم گوشی‌های هوشمند‌ سامسونگ از وب‌گردی، به شکل چشمگیری در چهار فصل اخیر رشد داشته است. طبق این گزارش در کشورهایی مانند فرانسه، آفریقای جنوبی، کانادا، انگلستان و استرالیا این رشد به بیش از ١٠ درصد هم رسیده است. گفتنی است رشد ترافیک وب گوشی‌های هوشمند‌ سامسونگ در بازه زمانی دومین فصل سال ٢٠١٥ تا دومین فصل سال ٢٠١٦، تنها در دو کشور مصر و عربستان سعودی منفی بوده است.
از طرفی سهم ترافیک وب گوشی‌های هوشمند‌ LG به‌مراتب کمتر از تولیدکنندگان پیشتازی نظیر اپل و سامسونگ است، که این امر را می‌توان به آمار فروش پایین گوشی‌های LG نسبت داد. به گزارش مؤسسه گارتنر، شرکت LG در سال ٢٠١٤، در بین پنج تولیدکننده برتر دنیا قرار گرفته بود اما در سال بعد این شائومی بود که توانست جای LG را بگیرد. بیشترین ترافیک وب مربوط به گوشی‌های هوشمند‌ LG در کشورهای مکزیک، لهستان، آرژانتین، برزیل و ترکیه گزارش شده است. نکته جالب آنکه سهم ترافیک وب گوشی‌های هوشمند این شرکت کره‌ای در آمریکا رقمی نسبتا زیاد و بیش از شش درصد بوده است. همان‌طور که گفته شد تأثیر کاهش فروش گوشی‌های هوشمند‌ LG به‌وضوح در کاهش سهم ترافیک وب مربوط به دیوایس‌های این شرکت در چهار فصل اخیر مشهود است. از سه‌ماهه دوم سال ٢٠١٥ تا سه‌ماهه دوم سال ٢٠١٦، سهم گوشی‌های هوشمند‌ LG از ترافیک وب در بازارهای بزرگی مانند فرانسه، اسپانیا و آلمان با رشد منفی همراه بوده است.
با وجود اینکه طبق گزارش گارتنر، شرکت‌های هوآوی، Oppo و شائومی به ترتیب سومین، چهارمین و پنجمین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان به شمار می‌روند، اما سهم ترافیک وب مربوط به گوشی‌های هوشمند‌ آنها به پای اپل، سامسونگ یا حتی LG هم نمی‌رسد. علت این پدیده آن است که شاید آمار فروش دیگر تولیدکنندگان به اندازه هوآوی، شائومی و Oppo نباشد، ولی تعداد گوشی‌های فعال و کاربرانی که در حال حاضر از گوشی‌های هوشمند‌ آنها استفاده می‌کنند بیشتر است. واضح است که در بازه زمانی بین دومین فصل سال ٢٠١٥ تا دومین فصل سال ٢٠١٦، سهم ترافیک وب مربوط به گوشی‌های هوشمند‌ هوآوی رشد سریعی داشته، ولی همین بازه زمانی از حیث ترافیک وب برای سونی و HTC چندان موفقیت‌آمیز نبوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.